Ayah.

بسم الله الرحمن الرحيم
 Peace be upon Prophet Muhammad, his companions and family :)
--------------------------------


itu ayah. hahahahaha!!


nama aku, ayah aku yang bagi. aku rasa mmg cliche utk seorang perempuan meletakkan ayahnya sebagai hero pertama. ayah seorang yang sangat tenang. jarang sangat dia nak grumpy ke marah2. dia jenis tak banyak cakap tapi tk reti duduk diam. muka dia garang tapi dia tak garang. kena pandai approach. hati dia lembut. kalau dkt rmh, jarang nk nmpk dia duduk meleset dpn tv unless ada F1 atau tournaments. berita pun jarang. 

it's either dia mengemas rumah, basuh pinggan, menyapu etc. yes, he did those things. while kami yg lain meleset hahahaha. lepastu dia pergi kerja pagi, dia balik lepas maghrib. still, larat bawak kami pergi mkn, melayan kami. lepas makan dkt luar (ini rutin), dia spend time dpn tv dgn mak or adik. kdg2, dia tidur paling lewat. aku tk tahu drpd mana dtg tenaga dia -___-

ayah aku juga seperti ayah orang lain yang banyak berkorban demi sebuah keluarga yg dia bina dgn mak aku. 3 bulan mak kenal ayah, dorang tunang and kahwin. lepastu dapat aku. the only princess. mak jenis garang. jenis yg mcm singa. setiap hari aku kena buat maths sampai aku tak suka maths. ayah pulak setiap maghrib ajar aku ngaji. paling aku tak suka hahahaha. masa kecik mana kesah benda tu.


dulu dkt johor, rumah dkt dgn surau. boleh jln kaki. hidup kami sederhana je dulu. rumah setingkat, bukan dkt bandar. setiap hari nak pegi surau sbb suka ikut ayah. 


aku tak boleh pakai kebaya sbb ayah tak kasi. dia tk berkenan aku pakai baju yg merapu. dulu masa kecik, aku paling bengkek bila nk beli baju. sbb mak ayah cerewet tahap dewa. tk leh itu, tk leh ini. tanpa ayah (n mak) mcm tu, aku mungkin dh pakai mini skirts, sleeveless, shorts. 'belanja org'. 


ayah kerja as marine engineer. dulu ayah pernah bawak aku naik atas kapal besar gabak tu. Alaa yg bwk kontena tu. Yg ada helicopter punya tmpt landing tu. Buka puasa atas kapal. Best! Childhood memories aku semua ada kaitan dgn tmpt kerja ayah. Kiranya ayah bwk aku dkt dgn hidup dia as engineer la. Tp tk prnh sekali pun dia provoke aku jd engineer. 


Mak kata masa kecik, mak kena marah dgn ayah sbb potong kuku aku smpai berdarah. Hahahaha. Tu pun aku tak suka sbb mak perfectionist, dia kalau boleh taknak aku ada kuku terus hahahahaha!!! Ayah angkat aku lepastu dia yg potong kan kuku. 


Lepastu ayah selalu pi overseas masa aku kecik. Tk prnh dia missed beli kan aku teddy bear. Sbb tu aku suka teddy bear. Ada byk gmbr aku dgn teddy bear, lepastu ada ayah dkt blkg hahahahaha gila girlish -.-



Kalau aku jd boyfriend aku, aku jealous baca post ni sbb girlfriend aku adore sgt bapak dia HAHAHAHAHA apa benda seh nisa -.-"


Benda ni cliche ah. Aku sendiri rasa nk lari drpd typical mind setting bahawa suami aku kena mcm bapak aku. Nonsense. I dont need double ayah ok. 


Bapak aku tetap bapak aku.


Dear jodoh, wat lek je. Awak mcm mana pun saya tak kesah. Lagi awesome drpd ayah pun boleh, nnti our kids yg untung hahahaha.  


Ok sudah.

HAPPY FATHER'S DAY, AYAH! :)

Comments

Popular posts from this blog

Perjalanan di Beijing.

Turning 23 on 23rd June.

Kolej Tun Mutahir, UiTM Kampus Bandaraya Melaka.