Posts

Showing posts with the label Travelog and Wandering

Perjalanan di Beijing.

Image
POST YG PANJANG OK. (hm lama tak tulis mcm ni. lama sgt hew hew hew) ps : tiada travel info yg terlalu byk dlm ni. sikit" tu ada kot. ini bukan travel post. ini post 3am yg malas. It was really a great experience for me sebab aku tak pernah travel ramai-ramai dgn member. So memang meriah dan seronok sangat-sangat! Rindu lah jugak pergi trip tu. Tapi Beijing bukan tempat yang aku nak datang balik. Tak mcm Korea. Entah lah. Aku rasa sebab makanan dia tak best, lepastu dia takda wow factor sangat kot. Korea tu boleh nampak la canggih dia lebih sikit dari Malaysia. Maybe tu yg menarik. Beijing ni aku rasa mcm just nice lah. Alhamdulillah dapat pergi time winter. Walaupun tak merasa snowfall, aku tetap happy dapat rasa sejuk tu. Biasanya sejuk yg tak boleh handle tu time pagi bila dah start touring. Contoh mcm dkt Summer Palace. Time dkt SP ni mmg aku jujur cakap, sejuk nak mamposssss. Pastu baru aku tahu time tu it was around -3dc. Haaa negative kau! Lepastu dkt Great Wall p...

Penang Trip! #triptaksembang

Image
Alhamdulillah for this trip. ps : all pictures taken using Canon 700d (18-55mm kit lens), except yang aku *** kan, ------------------- Total damage : somewhere around RM 350. - RM60 for 2 nights at 56 Red Inn Hotel, Lorong Love, Georgetown, Pulau Pinang. - RM 98 return flight + Skybus ticket (from KL Sentral to KLIA2) - selebihnya duit makan, tambang bas etc. Travel mates : - Zery and Aqilah were my matriks junior, while Aida is Aqilah's elder sister. Special appearance (gittewww) : - Yasmin Azila, my matriks buddy who is currently furthering her bachelor study in USM. I salute this squad because this was really a random suggestion and we made it happened! It all started masa cuti semester February haritu. Bought the flight ticket terus to make sure nobody stalling the plan hahaha. (Im not gonna let that happen! -.-) Thank you girls for your availability. Alhamdulillah sebab masa tu (as far as I know) none of us were having money constraint, ...