Posts

Showing posts with the label oh my bilik

Yellow Room Part 2!

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  When you have a blood red wall, priming it would be freaking dreadful. Serious aku tak tipu. Berapa kali tah aku coat that wall. Lebih 5 kot. Nangis biceps aku beb T_T I hate priming these walls T__T After all the struggles. Cat sejam dua, tidur 5jam, repeat for few days. Haha! I know I should have done a full version of this .gif, mula dari start priming. Haih. dan akhirnya, aku persembahkan bilik tuan puteri haha royal yellow kot, with a soft touch of pink pffffttt hahaha so much love for this colour nyumnyummmmm oh yes bilik aku byk barang yg sampai skrg aku tak fhm kenapa tak pernah kurang T_T still dilemma, the langsir should tukar black-white or stay je red-white tu. hmmm.  5 tahun since the last time aku dgn Syakirah cat bilik ni, tu pun aku tak cat habis dekat edges. 5 years of procrastination. Im the mother procrastination haha. This time I had to do it alone, sedih beb. Hi Syakirah! haha :p ...

Yellow Room? Why not! (PART 1)

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Geng, aku dah start cuti midsem! Guess what? Im about to paint my room! Aku tak rasa nak blogging sebab Im in phase malas nak kepoh haha. Tapi sunyi sgt blog ni pun tak boleh, baik tak yah ada blog kan. Anyway, the last time cat bilik was 2010, Syakirah helped me. This time I gotta do it alone beb (dia lagi sayang Labuan, i redha sis...). Fuh. Terima kasih ya Allah sebab takdirkan aku jadi anak tunggal perempuan because I get to have my own private room hehehe thank you Mak Ayah for this private space. You guys are da best! Skrg Anisah the spoil nak berangan. Get off her way, thank you :p Okay skrg kita punya colour palettes : 1  OR 2 We'll use these palettes as references okay? Mana lah tahu dtg mood aku rajin nak cat gerobok dlm bilik ni sekali, cat hitam terus, or white. Nampak tu banyak kerja nya. ZzzzZZZzzz! Ptg tadi Mak Ayah dah melayan aku pegi beli cat and primer. Aku patut bersyukur dorang nak belanja cat. Mahal rupa...

What membersihkan bilik taught me..

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  POST YG PANJANG. SILA PERGI KALAU TAK MINAT. Pertama sekali, ini bukan membuka pekung di dada tapi ini realiti yg semua org patut dah boleh terima dah. Tak semua gadis sekemas luaran nya, tak semua gadis ya. Jadi, jgn ingat yg muka cun, baju iron tajam, tudung kemas takdak herot berot, bilik kami-depa (aku serba salah, nak guna which one pun aku tak tau aihh) kemas sentiasa yaaa.  Kdg-kdg realiti tu harus dipaparkan supaya hati yg diluar sana tak bummed bila tahu realiti. Bummed tu mcm kecewa la. Aku sendiri pun bummed bila tgk diri sendiri dkt cermin. Well, kita tahu diri kita serabai takat mana, jadi jujur je lah dgn diri sendiri yaaa. Mmg tak improve diri ni in and out kalau tak be honest with yourself. before-after. boleh lahhhh. ada bezanya jugak. more space. Aku ada 25 benda nak kena update dkt diri sebelum layak jadi wife orang. Nyawa pun tak tau la sampai bila Allah nak bagi pinjam. Jadi, post ni adalah sebahagian usah...