Posts

Showing posts with the label Random

Happy teacher's day!

Utk semua guru-guru, pensyarah dan mereka yg pernah mengajar aku sesuatu, terima kasih kerana sudi berkongsi ilmu. semoga apa yg dikongsi menjadi bekalan di akhirat utk anda semua. semoga sentiasa dirahmati Allah dan dikasihi. aamiinnnn. ramai org post happy teacher's day harini, buat aku rindu lecturers aku kt melaka. entah lah knp specifically aku rindu dorang. mungkin sbb aku rindu melaka kot. kalau la aku dpt hidayah dan rezeki nk jd lecturer after hbs master's ni, aku nak jd mcm dorang. rilek, sempoi. semoga tercapai hajat nk berbakti kpd kampus sendiri satu hari nanti; uitm kbm. insyaAllah aamiinn. ------------- My other social medias: Instagram : Click Me! Twitter : My Tweets! Youtube : My Vlogs!

ALL I DO.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Last October, Yasmin, Nas and I went to Yuna Live in KL at Plenary Hall, KLCC. Today, I listened to All I Do for the first time from her album (nak dengar dkt Melaka tak leh, internet slow nak mamps). The first time she sang the song was during that concert. It was such a memory. Good memory. All I Do is soooo beautiful to me, personally. Aku confused nak beli ke tidak CHAPTERS ni sebab dekat Spotify semua boleh dengar je lagu dia. Eh entah lah. Apabenda tah mood aku tetiba nak beli. Ni mesti sebab All I Do masa dkt concert tu.  Fuhh, decision...decision.. ----------------- Thank you for reading! Have a nice day! ♥

Ada Apa Dgn Cinta 2.

Image
Mengandungi sedikit spoilers ye. Jgn ckp aku tk warn. Rindu korang! Smlm aku pergi tgk AADC 2 sorang. Rasa nya mcm first time aku gi tgk movie sorang. Alhamdulillah tercapai hajat aku. Ntah kenapa aku rasa mcm nak menjiwai cerita ni sendirian. Biar rasa. Anyway, - Rangga dgn Karmen punya OOTD mmg aku adore lah. Smart. - Cinta masih cantik mcm dulu, cuma peha dah besar hahahaha - Milly sangat kelakar - Cinematografi dia mmg baik ah, aku rasa dia shoot guna DSLR. AADC2 buat aku rasa nak pergi New York just for the sake of good pictures and footage. Haih. Lagi2 scene Rangga dkt Brooklyn Bridge tu (i think so, hentam je ni). Sunset tu nice gila tone dia. Aduh geram aku. Kalau ada kesayangan hati ni, aku heret jd model, biar jd Rangga sekejap hahahaha. - quotes and poems dlm AADC2 tk pernah menghampakan - aku pelik kenapa dorg cut scene dorang bercium - aku rasa aku patut beli large size popcorn lain kali sbb damn it, I love caramel popcorns - aku suka scene Rangga n Cinta berlari dalam hut...

Afraid.

بسم الله الرحمن الرحيم   You know you reach one point in life whereby you just have to wake up and tell yourself that it's time to move forward and leave shitty things or people behind. That day will come if it hasn't yet. Then comes the day you will regret all the people you misinterpret and Allah tells you straight to your face that you are to blame, for your ego and selfishness. Yes, this day too will come if it hasnt. Then comes the day when someone came with a huge mistake and all you have to do is to figure out how to get away from that bastard, but you know deep inside you need to forgive anyway. The pain bleeds you. Or maybe just a random day when you realized that it's time that you give some space for someone to enter your life but then you have become too rigid due to all the pains that bleed you. But you try to convince yourself that it is fine and conflicts are fine also, it let you struggle a lil bit but you continue to grow. Maybe just a day...

Watching Malay Cliche Dramas.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Starter Pack : - both parties anak orang kaya, dato', tan sri and whatnot - arrange marriage shits ah kau list lah sendiri, benda nya sama je. haha. Aku tengok ke drama melayu? Tengok beb. Terjebak jugak. Sebab member-member asyik sembang depan aku pasal drama-drama ni. Aku jadi serabut sbb tak tahu jalan cerita. Mental gak. Mcm Game of Thrones. Sir Farhi boleh sembang cerita tu dalam kelas dgn Reen n Yana. Fed up aku asyik dgr "Lannister" tapi tak faham, wth aku punya curiousity memuncak betul. Curiosity ni tak boleh biar, kena feed dia, baru otak aku boleh relax haha. Tapi tak semua drama melayu aku layan mcm bebudak ni. Syurga Nur aku layan sebab depa duk insist kata I looked like Janna Nick. Kepala dongga dia. Janna hidung mancung kot hahahaha. Isteri VS Tunang, aku layan sbb Scha --ultimate idol and Mak Usu once said Scha reminded her of me. Janna Nick. Hidung dgn gigi dia lain wey. Tajuk and jalan cerita ...

Humble Story.

Image
I was  scrolling Twitter, I found these twitpics. Aku harap Allah permudahkan urusan mereka berdua ni. Semoga anak" dorang  membesar dgn baik. Semoga ada rezeki dorang beli kereta baru terus. Semoga dorang tak pernah berlapar.  Iskk iskkk.. Exam kadang" buat aku jd emotional T_T emotional sebab aku sendiri tak tahu aku mcm mana nanti, duk bayangkan mcm mana dorang hidup sederhana tapi aku dekat sini senang lenang, aduhai. Kalau lah aku kaya boleh beli kan kereta utk dorang, aku beli kan. Tak payah berhenti tunggu hujan camni selalu T_T But it's not that bad afterall kan? They still can commute.  Semoga Allah limpahkan rezeki. Jgn lah dorang takda duit sampai tak makan T_T Ah apabenda la siak fikir jauh sgt. Damn final exam.... -_- Jgn emosi sgt nisa, sikit" je boleh k.  Hahahaha.

Harry Potter.

Image
Semalam habis paper Geography. It was so-so. Kalau lulus memang power. Subject yg sgt menarik tapi study last minute dia jadi berselirat dalam kepala aku. InsyaAllah boleh lepas.  Balik dari paper tu, satu rumah mereput. Half of us tengok Dilwale. Aku baru nak tengok Harry Potter yang the deathly hallows part 1 tu. Gila. Im the queen of procrastination. Harry Potter ni aku plan patut settle time matriks dulu. Tengok lah dah degree baru mula.  Grew up watching this trilogy though. Somehow aku kena delay benda" seronok macam ni sebab nanti aku attached sangat. Obsessed. Harry Potter je satu"nya cerita yang aku boleh repeat 10juta kali pun takpa. Tapi the fact that aku tak pernah dapat tgk Harry Potter dkt movie tu sedih sikit. Ala screen besar, sound system power, best la kot. Tgk dkt laptop pun aku rasa mcm nak masuk dlm laptop tu join Hermoine, Ron dgn Harry cari Horcrux.  Haa tak tau kan apa tu Horcrux? Kau tak minat Harry Potter la maknanya tu. kahkahkah! Tahu dah apa n...

Terkena.

Image
Just now... Perbualan antara aku dan Azfa Aqilah aka Jepa. (I hope I spell her name correctly hee). "Ala taknak ah baca" pegi depan toilet.. "Ala taknak ah mandi" aku yg mcm terdampar dkt hall pun menyampuk.. "Semua benda taknak, pegi kahwin lah Pa" dia jawab.. "Nisa, mak aku kata aku dh 21 tahun ni. Dh boleh kahwin" "Amboi. Habistu aku 22, dh boleh kahwin ke belum?" "Kau tak boleh. Boyfriend pun kau takda" Tak. Guna. Hahahahahaha. Sabor je aku dgn Jepa ni. Direct sungguh. Tapi takpa aku masih cool walaupun dalam hati aku fully aware that what she said is true. This is probably the longest period that I've been single. Gosh I hate that phrase. Sounds so desperate hahaha.  Maybe someday when my children ask... "Mommy, have you achieved anything in life before us?" "Emmm, well sweetie... I was single until I met Daddy? Lets consider that as an achievement boleh? Hahahaha" *check personal goals check list*...

Langkah Satu.

Image
Semalam petang kan aku mereput habis dengan Hajar. Pegi Demaira makan roti bakar sambil tunggu Java Chips aku yg aku kirim dkt Jepa and the gang. Mmg ke laut azam nak run and read more. Susah rupanya ada resolution ni. Tapi tak mengapa, slow progress is better than no progress at all. Kan?  Sometimes running helps me to sleep better at night. Walaupun aku sememang lah manusia yang senang tidur, ada jugak hari yg payah gila. Contoh mcm smlm. Gila betul. Ada paper pkl 9am tadi, pkl 4am lebih aku tak leh tidur. Scroll fb dan seangkatannya. Pffftttt. (Belanja sikit view masa jogging tadi) So this evening I spent some time doing 20min HIIT (high intensity interval training) and 15min slow jog. Okay lah tu. Berat ah nak bersenam lama-lama hahahaha. Org yg pipi terlebih muatan je faham perasaan ni.  I used to hate running but masa dekat matriks rasa seronok tu datang sendiri. Maka berjogging lah aku sendirian, biasanya camtu lah sbb nak ajak yg lain, aku bukak pintu bilik semua tidur...

2016.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Memang benda paling bosan dan cliche setiap kali masuk tahun baru adalah berkaitan dgn resolution, iaitu azam tahun baru. Ah lets be honest lah, aku sendiri lupa aku ada azam ke tidak masa 2015. Tapi sebenarnya bagus jugak kalau ada azam and bila aku kata aku ada plan utk 2016, itu pun dah kira mcm azam jugak. Cuma ada dua benda yang aku tekan kan : - Run - Read I wanna do these 2 things more than I did previously. Itu je lah azam aku yang paling terang jelas dan nyata sekali. Yg lain tu when the time comes, we shall look more closely. Plan banyak sangat pun bosan. Baik live the moment ye Anisah.   Lets rock 2016 guys !!!!! Dream big and make things happen! Thank you for reading! Have a nice day! ♥

2015

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Tahun depan umur dah reach 22, aku rasa mcm baru dua bulan lepas I turned 16. Ya Allah dah membesar rupanya kau ni Anisah hahaha. Anyway, since the past 5 years, every year mesti ada ups and downs punya lah. I learnt a lot for those ups and downs. 2010 : broke up with my ex, I was so pasrah back then and now it turned out to be the main joke each time aku lepak dgn homebuddies hahaha. 2011 : senior year, could have done better in SPM, should have known what I wanna be in future.  2012- 2014 :  met my 2nd family which made me feel eternally thankful to Allah (D2M2T1), date a guy yg tak wujud, befriended dgn manusia perangai keji padahal aku hormat and percaya dia. 2015 :  takda tahun yg paling best dalam hidup aku sebab semua tahun ada highlight nya yang tersendiri. so tahun ni punya highlights adalah : - I decided to take one step closer towards my dream - I had tbh with my ex (yg wujud haha) that we should end the re...

Stargazing

Image
4.30am. Look closely, ada satu bintang dkt center atas gmbr ni. On random sleepless nights, aku enjoy kira bintang dkt langit. Senyap dan sunyi. Tenang pun tenang. Lama tak tgk langit penuh bintang. Last time masa dekat kampung Batu Pahat. Aku rasa cm speechless jap sbb rare gila ah dapat tgk langit penuh bintang. Cantik beb. Life mmg camtu. Terlalu laju masa berjalan, hidup penuh dgn commitment and distractions, and gradually some things begin to be less familiar to us. Then comes what we say as taking things for granted.  Haih.  Apa jadah, baik aku tido.

Indian food addict.

Image
Benda paling sangat indah adalah bila housemate kau baru balik lepastu dia belanja roti canai kosong yg padu utk satu rumah. Terbaik betul. Aku ni dah la mamak addict. Kalau dkt Shah Alam memanjang la layan nasi kandar Pelita dgn Dhania. (Gambar tak menyelerakan sbb jari aku penuh kari masa snap ni) (Kuah favorite haruslah kari instead of dhal) I dont mind if I have to eat dekat mamak on most days of a week. Memang dasar peminat kari. I remember time kecik dulu bila arwah nenek tanya  "Anis nak makan apa?" "KARI DAGING! ANIS NAK KARI DAGING!" sambil teruja tgk arwah nenek dekat dapur. Skrg dekat Melaka, aku simpati dgn bebudak ni sebab pernah sekali tu aku asyik nak makan dkt Subaidah (sejenis mamak jugak) je dlm seminggu. Hahaha tragis.  Should imply mamak-date. Siapa sudi?  Eh. Bye. (Aku dh agak dh, mesti rajin aku update blog time tgh serabut nk final exam ni. Tabah ye kawan-kawan)

Kahwin Awal

Image
Malaysians weddings are always the best kan? The foods especially. Ceritanya smlm cousin lelaki aku menikah. Aku rasa umur dia 23. Sebaya dgn wife dia. Both belajar lg dkt Australia.  Arif mmg aku yakin dia boleh jd suami at that age, sambil belajar sebab dia punya matang tu lain macam sikit. Kak Lina kalau tgk dr gaya mashaAllah sejuk hati beb. Aku membayangkan both graduate sama2. Ececehhh sweet sangat. Halalan toiyiban gitu.  Arif(cousin aku) dan Kak Lina bersama emak-emak mereka. Bila tgk dorang berdua, termenung jugak aku. Gila jugak kalau membayangkan aku umur 23 tetiba ada orang dtg meminang, mak ayah berkenan pulak tu, aduyai. Stokin letak mana pun aku lupa, apa lagi nak kahwin. Tu sbb aku termenung.  They are 2 years older than me, just 2 years ok, but maturity level, commitment level, boldness nak buat decision utk kahwin tu dh siap dh. Financially should be ok, depa dapat scholarship. InsyaAllah kita doakan.  Bukan gatal, tapi next year dah nak 22. Ciri-ci...

Maggi

Image
One fact about me is that I dont eat maggi since early 2014. I had to stop eating it. I know eat-clean is almost impossible to be implemented especially bila duduk kolej, you dont have much option, do you? I really suggest you guys to try this out. Stop eating maggi for more than a year and later try eat it just once. Feel the difference, sure sluggish weh. This night, I decided to eat maggi. Dammit, i feel sluggish afterwards. Really. That shows my body just cant adapt with it. Maybe the MSG is too much. Idk. Aku cm pening jap blogging this. Maggi,  you taste so good but boy oh boy, you do make me feel sluggish. Ps : bila tgh mood nak update blog, pasal maggi pun boleh jadi. Cuba kalau takda mood, berminggu2 aku mia. Hahaha. Redha lah ye wahai pembaca setia semua :) jgn makan maggi selalu sbb Nesa sayang kamoooo! HAHAHAHAHAHA sakai apadia ni kthxbye.

kedekut nak mampos.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  post yg panjang. Anisah Fact : aku still rasa aku seorang cheapskate aka kedekut. ----------- Tolong jgn geli dgn statement aku nak buat ni. Aku pun naif jugak masa tu. Okay, salah satu benda yg buat aku rasa Adam adalah makhluk yg menarik ialah dia ajar aku utk buang sifat kedekut dan berkira. Sekarang ni tak kesah lah sapa pun Adam tu. Kita kutip benda baik je please ok haha. It was hard in the beginning. Really hard. Aku kedekut tahap taknak share makanan dgn member sendiri. Kedekut tahap kasut dah berlubang tapak pun still pakai lagi. Ada banyak tahap lah. Sapa ingat aku punya kedekut-ness memang tahap sahabat sejati beb. Haha! (ehem, yasmin hahahaha) Dulu aku rasa nonsense gila bila orang kata kalau kita memberi, kita akan dapat balik lebih byk. Mengarut. Kau ada RM10, kalau kau bg semua mesti la poket kau kosong. Apabenda ntah yg 'dapat lebih byk'. Stupidos Anisah. Dlm hati aku tak pernah rasa dan faham apa yg ...

Deactivation.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  post yg panjang berjela. aku dah warn dah ni. FB facts : - aku tak sangka aku guna FB - manada orang muda guna FB sgt, mostly IG/Twitter - aku dah delete most of the status and pictures (kecuali 2 default pictures)  - its been a month, aku minimize kan update status kecuali "new blog post" - segala status or shares, aku akan delete - sbb post byk sgt pun semak mata, takda untung, tak bagi aku kaya haha IG Facts : - est. 2012. - the last time aku upload gmbr dkt IG @nesayang was 1 year ago. - i have 3 IG accounts. all serve different purposes. 1st acc, for you guys. 2nd acc, full of instashops. 3rd acc, i gather my inspirations there. - last year aku delete semua gmbr dkt acc 1st, ada 975 gmbr. penat nak mamps -_- - yes, i once shared that acc with my non-existent boyf and made people think that im the luckiest girl with all the fancy presents - i managed to control myself from posting excessive amount of selfies....

Hair braids.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  The last time I cut my hair was a year ago. Always wanted to have side fringe which I havent had since the last 6 years. Few days ago, I asked Meishu to cut a side fringe for me and it turned out to be cute and I looked young as they say hahaha. tiba-tiba malam ni aku rasa nak buat braids. kalau mintak dkt Mak skrg ni, aku sure Mak akan jeling tajam. maksudnya dia malas nak layan. biasa lah, princess sorang, karenah mcm2. bestnya kalau ada kakak, sure punya aku kerah dia ikat rambut aku. ni aku nak suruh adik aku braid kan rambut aku pun aku fikir 25 kali -_- ye lah, adik semua lelaki. tapi lelaki ni selalu lain macam sikit. bukan apa, hasil kerja dorg kdg lagi kemas dr perempuan haha. tapi aku tak rasa adik aku rajin nak layan aku skrg ni.  kalau aku dkt Melaka, mungkin aku dah kerah Meishu lagi sekali haha! aku noob tak reti nak buat sendiri mcm Yasmin selalu buat dkt rambut dia. aku tak faham cane org boleh buat braids dkt ram...

After Effects!

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Dear Mak n Ayah,  I hope you guys know how I want a 13' inch Macbook Pro because..... I JUST FOUND A NEW LOVE! pictures from Google. --------- Sekarang aku dah tahu cuti semester nanti aku nak buat apa. Kepala hotak aku dah draf dah kerja apa biro multimedia kelas BM246 2C akan buat utk montaj study trip to XXXXXXX nanti! Semoga Allah izinkan. Aaaaminn! p.s : kenapa nak kena macbook pro jugak, nisa? gedik! ------------- Thank you for reading! Have a nice day! ♥

Of Warga Emas and Oren.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Situation 1 : There was this one particular day, I woke up kinda late and skipped my morning classes, attended only evening class. It was a really blurry day, my brain was loading quite slowly as I started my day absurdly late. Later then, I was at Siti Aminah when I saw an old man sat and ate lunch alone. That kind of view really broke my heart. I saw bits of rice on his cheeks as he ate quite messily. I felt like helping him. I watched as he finished eating lunch. Still, he didn't realize the bits of rice on his cheeks and near his lips. Oh poor old man.. his eyes were filled with tiredness from his past life. His face looked like he had been through so much. I assumed that Allah was talking to me, He was giving that view to touch my heart and take me back to the roots and make me realized that there are people around me who aren't as lucky as I am. I was touched, my eyes nearly pooled. If you ever encounter this situation, how would ...