RAYA 2015 (pictures)

بسم الله الرحمن الرحيم 

meh la join aku virtually, how i celebrate raya at Johor hehe.

parit kuda, semerah, batu pahat joohor


aku bersyukur ada pakcik dkt kg yg rajin jaga kawasan rmh atuk, rasa hijau dan sedap mata bila balik kg



pintu blkg masuk dapur


the fooooodddd. oh dkt kg belah ayah, jarang ada rendang sbnrnya. selalunya ayam masak kicap, idk why, tradition kot

aku dah kata dah tema ktorg sama dgn dinding

satu rumah warna tema ktorg hahahaha

sesi kutip duit raya dan minta maaf

my aunts n uncles yg beraya sini

the whole clan yg raya sini on 1st raya hehe

how we eat setiap kali sesi makan hehehe meriahhh! saat makan dgn dorang lah yg paling precious sekali. alhamdulillah!

salam syg dr kami family hijo

tangga yg lejen, setiap tahun kena amek gmbr dkt sini 

ni mcm pentas bergambar sebenarnya. (ye tahu, aku nmpk gemok, mmg gemok pun sbb kurung kedah tu buat aku lebar hahaha takpa, aku mmg suka kurung kedah, 2 tahun dh pakai kurung kedah)

the pentas


with my boys

ok tu dekat kampung belah ayah aku. dkt kampung belah mak aku dah hilang mood nak amek gmbr sbb dh raya ke 3, orang tak pakai meriah cm raya 1st kan, so yeah hahaha. meh sambung sikit.

was watching Abang Long Fadhil masa ni hahaha dkt belah mak, aku yg senior sekali la, byk budak2, sabar lah anisah

my fav hehehe

im telling you this is da bessssssst asam pedas ayam ever. Mak Yam masak masa raya feast dkt rmh dia. aku tambah 3 kali.

silakan jamu mata

my childhood. rumah nenek belah mak

mmg raya kerja tgk tv je sambil borak2 hahaha, yup cousins belah mak ramai jugak lelaki, that explains my character kot. kot la.

Lepastu ktorg melawat rumah dkt Johor. aku dulu duduk johor dr lahir smpai form 1, lepastu pindah Shah Alam. tapi rumah dkt Johor still ada lagi, tak sewa kan. aku sebenarnya kan ada satu impian nak jalan2 dkt johor satu hari, pegi tempat2 childhood dulu, buat sesi throwback. nanti la kalau ada rezeki, byk plan aku psl Johor ni haha.

another childhood of mineeeee T_T

ni la ruang tamu tmpt aku membesar. life was so simple back then..

i miss this view though..

forever my mahram, wali, atm machine, punching bag, driver and everything hahaha

and then I came home, switched on wifi and leave my phone for awhile sementara load msgs. hidup aku aman gila takda internet. phone senyap je. walaupun rasa cm "eh takda ke jodoh turun dari langit nak wish selamat hari raya sayang, tahun depan kita raya together k", tapi it was still aman. hahahahaha.

terima kasih sbb sudi wish Anisah yg cute ni HAHAHAHA k bye

Thank you for reading!
Have a nice day! ♥

Comments

Syahirah said…
Neesa, why your adik nampak handsome -,-" hahaha

And, even though kau kata only your mum yg tak sepet, aku rasa your mum and dad look alike weh.
Nesayang said…
haha kannn, dorg handsome sbnrnya lol. eee aku tk prnh rasa dorg look alike weh hahaha lain tauu

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away