Esok, dua bulan bekerja.

Kejap je masa berlalu. Esok genap dua bulan aku sabar kerja dkt company ni.

1. asal meeting je mmg bercelaru sbb semua superiors nak bersuara at the same time. siapa nak dgr pun aku tak sure. ye dorang bukan melayu. so kau byg la riuh sgt time meeting.
2. gaji masuk bukan main lembap lg 6 hrbulan ye.
3. member aku gaji short 400+, aku baik hati taknak kira gaji aku. aku halal kan. kau tgk next month, mmg aku kira setiap sen.
4. haritu housekeeping office aku, selamba eh boss besar ckp yg bersepah tu brg company. abah dia. brg company yg tk function buat apa simpan dlm office? pinggan mangkuk zaman tok nenek duk simpan lg. oh wait, wtf ada pinggan mangkuk dlm office hahaha idk lah.
5. eh boleh pulak aku ni kena menipu sikit masa odit. ya Allah turn off betul. ke laut berkat aku kerja. kau rasa kalau aku ckp psl berkat dgn dorg, dorg mkn saman ke? silap hari bulan, aku kena maki balik.

bunyi mcm aku ni spoil brat kan?
tapi bukan aku sorang je yg rasa serabut. most people aku tanya, serabut.

bila dah jd mcm ni, mmg aku kata dkt diri, aku tak boleh kerja dkt company yg ada culture suruh tipu2 ni. tipu buat questionnaire je, they said. to me, it's more than just that. mmg poyo nak mampus la ckp psl berkat ni. tp tu lah yg buat aku boleh terus happy dan tenang dan rasai sendiri semuanya dipermudahkan since zaman sekolah lg.

aku boleh sabar setahun je minimum, aku akan paksa diri sbb aku tahu byk aku boleh belajar dr company ni. at least sempat aku kumpul emergency fund sikit, duit rumah sikit, duit personal use sikit. alahai berapa sen sgt lah...


aku ni cuba jujur dr zaman matrix lg. cuba tak cheat time exam/test semua.
tetiba time kerja kena mcm ni. weh barai la seh.


korang kalau students lg, tolong lah jgn amal kan menipu ni. kau try la jujur dgn usaha kau, jgn tipu diri sendiri, kau akan rasa urusan kau dipermudahkan.

aku admit la aku ada jugak main fb time kerja sbb kerja dh tak byk, yeah still tk berkat bab masa la, tp takda la melibatkan kerja secara directly. tak sedap la rasa.


but the whole tipu thingy for odit tu....gosh it took a big chunk of me ok.

aku tahu dan harap dlm setahun ni byk yg boleh aku kaut (ilmu, disiplin, kesabaran) while kerja dkt company ni. aku nak check KWSP aku betul ke dorang deduct. tggu lg 2-3 bulan. sbb aku baru buat KWSP.

aku harap aku tabah simpan duit.
this place doesnt have the vibe to grow, but it will let me learn from their mistakes say if i wanna  set up my own business later.

learning from other entrepreneurs' mistakes are the best. i just need to stay motivated during this one boring year.

well, my motivation will be the digits in my acc hahahaha.

doakan simpanan aku steady, geng.
doakan Allah bg idea pd aku.
doakan company ni semakin berubah jd better.

thanks geng sbb still baca blog ni. i love you all.


----------------------
dlm sebulan ni aku terima berita kematian dua pensyarah muda yg mmg directly i work with. sendu rasa hati. dekat sangat kematian dgn kita semua.

kalau lah dh dkt kematian dgn aku....wey, gelabah la siak.
hahaha.

semoga kita semua dilindungi Allah dr diri sendiri dan murkaNya.

jaga diri semua. till next time.

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away