19 days to dissertation submission
Sejujurnya, aku rasa serabut gila sekarang ni. Tadi aku pergi UiTM Puncak Alam utk jumpa Dr X, my advisor. He's a helpful advisor, cuma like a very typical advisor, dia tak tanya khabar sangat kecuali advisee yang approach. Tapi dia helpful la pada aku.
Cuma aku pening jugak ni, masih banyak nak kena repair and write up.
1. Conceptual framework
2. Pilot study
3. Pilot study reliability analysis
4. Instrument validity
5. Chapter 4: results & findings
6. Chapter 5: conclusion
That's a lot of work to do in 19 days muahahahaha!! I dieeeeeee!
Not sure if I can finish everything but I think I can if I really focus on it, takda main phone, merayau keluar, tidur, netflix -____-" those days are overrrrrrrrr.
19 days left because I need to submit everything after raya (5 June). Aku nak raya dengan tenang, at least 90% are done. I just need to see Dr X a few more times before raya to discuss with him on my write up updates, balik kampung for raya, came back to Shah Alam, print everything, submit it on 11th June, prepare poster, then viva presentation on 20th June.
After 20th June, Im freeeeeeee!!! Hopefully insyaAllah lulus semuanya. Aku memang target lulus je ni. Dapat B+ dah cukup happy dah, walaupun it's a 10 credit hour subject and probably will affect my GPA, I just dont care anymore muahahahaha!
Janji CGPA lebih 3.30 and aku grad on time.
Dr X tanya aku harini
"you taknak sambung PhD ke nisa?"
"taknak lah Dr"
"eh why? you should tau. you muda lagi. how old are you?"
"25, saya tak yakin lah Dr nak sambung PhD, mcm susah sgt je"
"no lahh. what u want to do after this? work eh? you sambung master terus ke lepas hbs bachelor's?"
"eh saya sempat kerja 3 months, marketing, then saya sambung master. lepas ni plan nk kerja la Dr"
"you should sambung PhD terus tau, by age 28 you dah settle dah PhD. you nak kerja lecturer ke lepasni?"
"probably, but my focus should be masuk industry, tp saya cuba jugak lecturing jobs"
"yeahh, thats why you sambung je PhD terus after this, by age 28 you dah grad PhD, boleh kerja lecturer"
hahaha aduhai. teringat conversation dgn arwah advisor aku masa bachelor's degree dulu, Sir Zakimi yang disayangi. Masa aku tengah serabut buat thesis time tu, dia tanya soalan sama tapi master's degree. Aku kata...
"taknak lah Sir, saya tak cukup pandai dan gigih"
But look who's struggling with her last days of master's degree in HR now.... -____-" hahahaha! Life is soooo full of surprises eh! Aku risau je ni kang Allah bagi jalan nak ke arah buat PhD sokmo. Im notttttttt readyyyyy at all mashAllah.
Aku tak berminat langsung please nak sambung PhD ke nak jadi Dr Anisah ke apa jadah. Tak minat! Tak minat!!! Aku rasa mcm terlalu berat beban buat PhD tu, aku tak mampu dan tak cukup rajinnnnnn!
Aku takda purpose lah nak sambung PhD. Omg, aku sangat main2 and carefree okay. how tf can I be a doctorate but mcm kanak2 tadika perangaiiiii hahahaha!
Entah lah. توكلت على الله
Cuma aku pening jugak ni, masih banyak nak kena repair and write up.
1. Conceptual framework
2. Pilot study
3. Pilot study reliability analysis
4. Instrument validity
5. Chapter 4: results & findings
6. Chapter 5: conclusion
That's a lot of work to do in 19 days muahahahaha!! I dieeeeeee!
Not sure if I can finish everything but I think I can if I really focus on it, takda main phone, merayau keluar, tidur, netflix -____-" those days are overrrrrrrrr.
19 days left because I need to submit everything after raya (5 June). Aku nak raya dengan tenang, at least 90% are done. I just need to see Dr X a few more times before raya to discuss with him on my write up updates, balik kampung for raya, came back to Shah Alam, print everything, submit it on 11th June, prepare poster, then viva presentation on 20th June.
After 20th June, Im freeeeeeee!!! Hopefully insyaAllah lulus semuanya. Aku memang target lulus je ni. Dapat B+ dah cukup happy dah, walaupun it's a 10 credit hour subject and probably will affect my GPA, I just dont care anymore muahahahaha!
Janji CGPA lebih 3.30 and aku grad on time.
![]() |
| My sweet Aliah accompanied me to UiTM Palam and my fac at UiTM Shah Alam today |
Dr X tanya aku harini
"you taknak sambung PhD ke nisa?"
"taknak lah Dr"
"eh why? you should tau. you muda lagi. how old are you?"
"25, saya tak yakin lah Dr nak sambung PhD, mcm susah sgt je"
"no lahh. what u want to do after this? work eh? you sambung master terus ke lepas hbs bachelor's?"
"eh saya sempat kerja 3 months, marketing, then saya sambung master. lepas ni plan nk kerja la Dr"
"you should sambung PhD terus tau, by age 28 you dah settle dah PhD. you nak kerja lecturer ke lepasni?"
"probably, but my focus should be masuk industry, tp saya cuba jugak lecturing jobs"
"yeahh, thats why you sambung je PhD terus after this, by age 28 you dah grad PhD, boleh kerja lecturer"
hahaha aduhai. teringat conversation dgn arwah advisor aku masa bachelor's degree dulu, Sir Zakimi yang disayangi. Masa aku tengah serabut buat thesis time tu, dia tanya soalan sama tapi master's degree. Aku kata...
"taknak lah Sir, saya tak cukup pandai dan gigih"
But look who's struggling with her last days of master's degree in HR now.... -____-" hahahaha! Life is soooo full of surprises eh! Aku risau je ni kang Allah bagi jalan nak ke arah buat PhD sokmo. Im notttttttt readyyyyy at all mashAllah.
Aku tak berminat langsung please nak sambung PhD ke nak jadi Dr Anisah ke apa jadah. Tak minat! Tak minat!!! Aku rasa mcm terlalu berat beban buat PhD tu, aku tak mampu dan tak cukup rajinnnnnn!
Aku takda purpose lah nak sambung PhD. Omg, aku sangat main2 and carefree okay. how tf can I be a doctorate but mcm kanak2 tadika perangaiiiii hahahaha!
Entah lah. توكلت على الله
Semoga kalau aku baca post ni lagi 5 tahun, kalau Allah izin kan lagi untuk hidup, aku dapat bagitahu diri aku yang everything went okay insyaAllah; whether Im Dr Anisah or just a regular employee or whatever that Allah planned for me, and that with every difficulty, there is relief and there comes ease. InsyaAllah insyaAllah.
Doakan aku lulus semester ni and boleh grad on time :)
----------------------------
My other social medias:
Instagram : Click Me!
Twitter : My Tweets!
Youtube : My Vlogs!


Comments