Posts

2015

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Tahun depan umur dah reach 22, aku rasa mcm baru dua bulan lepas I turned 16. Ya Allah dah membesar rupanya kau ni Anisah hahaha. Anyway, since the past 5 years, every year mesti ada ups and downs punya lah. I learnt a lot for those ups and downs. 2010 : broke up with my ex, I was so pasrah back then and now it turned out to be the main joke each time aku lepak dgn homebuddies hahaha. 2011 : senior year, could have done better in SPM, should have known what I wanna be in future.  2012- 2014 :  met my 2nd family which made me feel eternally thankful to Allah (D2M2T1), date a guy yg tak wujud, befriended dgn manusia perangai keji padahal aku hormat and percaya dia. 2015 :  takda tahun yg paling best dalam hidup aku sebab semua tahun ada highlight nya yang tersendiri. so tahun ni punya highlights adalah : - I decided to take one step closer towards my dream - I had tbh with my ex (yg wujud haha) that we should end the re...

Stargazing

Image
4.30am. Look closely, ada satu bintang dkt center atas gmbr ni. On random sleepless nights, aku enjoy kira bintang dkt langit. Senyap dan sunyi. Tenang pun tenang. Lama tak tgk langit penuh bintang. Last time masa dekat kampung Batu Pahat. Aku rasa cm speechless jap sbb rare gila ah dapat tgk langit penuh bintang. Cantik beb. Life mmg camtu. Terlalu laju masa berjalan, hidup penuh dgn commitment and distractions, and gradually some things begin to be less familiar to us. Then comes what we say as taking things for granted.  Haih.  Apa jadah, baik aku tido.

Exam Dah Mula!

Image
(Excuse my horrible handwriting, I was supposed to be a medical doctor hahaha) 29december 2015 - 15january 2016. Semoga pointer naik lagi semester ni. Semoga tak tidur je masa ada gap between papers. Semoga tak termenung dlm dewan exam. Semoga doa yang baik" mengiringi aku ke dalam dewan exam. Aaminn. Doakan tau! :)

Indian food addict.

Image
Benda paling sangat indah adalah bila housemate kau baru balik lepastu dia belanja roti canai kosong yg padu utk satu rumah. Terbaik betul. Aku ni dah la mamak addict. Kalau dkt Shah Alam memanjang la layan nasi kandar Pelita dgn Dhania. (Gambar tak menyelerakan sbb jari aku penuh kari masa snap ni) (Kuah favorite haruslah kari instead of dhal) I dont mind if I have to eat dekat mamak on most days of a week. Memang dasar peminat kari. I remember time kecik dulu bila arwah nenek tanya  "Anis nak makan apa?" "KARI DAGING! ANIS NAK KARI DAGING!" sambil teruja tgk arwah nenek dekat dapur. Skrg dekat Melaka, aku simpati dgn bebudak ni sebab pernah sekali tu aku asyik nak makan dkt Subaidah (sejenis mamak jugak) je dlm seminggu. Hahaha tragis.  Should imply mamak-date. Siapa sudi?  Eh. Bye. (Aku dh agak dh, mesti rajin aku update blog time tgh serabut nk final exam ni. Tabah ye kawan-kawan)

Final Exam.

بسم الله الرحمن الرحيم  If you know me personally, you know I am not really enjoying my time as a student of Bachelor in International Business. It's a do-able course, easy and fun to learn but minat aku ke tempat lain, so jiwa dan raga aku sentiasa takda dekat course ni. Aku mungkin lagi rela duduk dekat matriks walaupun most people rasa matriks sangat tough, at least lebih banyak benda aku minat -english, kimia, sains komputer, fizik. No, not a big fan of pure numbers though. Amek IB ni ada accounting, finance and quantitative analysis, calculation lah, lagi lah hmmmm hmmm pishang~   Esok dah start final exam utk semester 3 ni. Dah setahun setengah rupanya aku buat benda aku tak enjoy. Tahniah Nisa sebab tak buat apa-apa with it -_-" Bukan entirely idea aku nak buat course ni. Bukan idea parents aku jugak. Aku cuma nak pesan dekat kawan-kawan, bagi suggestion dekat orang boleh, tapi jgn dictate/force people to do something just because you think it's go...

Kahwin Awal

Image
Malaysians weddings are always the best kan? The foods especially. Ceritanya smlm cousin lelaki aku menikah. Aku rasa umur dia 23. Sebaya dgn wife dia. Both belajar lg dkt Australia.  Arif mmg aku yakin dia boleh jd suami at that age, sambil belajar sebab dia punya matang tu lain macam sikit. Kak Lina kalau tgk dr gaya mashaAllah sejuk hati beb. Aku membayangkan both graduate sama2. Ececehhh sweet sangat. Halalan toiyiban gitu.  Arif(cousin aku) dan Kak Lina bersama emak-emak mereka. Bila tgk dorang berdua, termenung jugak aku. Gila jugak kalau membayangkan aku umur 23 tetiba ada orang dtg meminang, mak ayah berkenan pulak tu, aduyai. Stokin letak mana pun aku lupa, apa lagi nak kahwin. Tu sbb aku termenung.  They are 2 years older than me, just 2 years ok, but maturity level, commitment level, boldness nak buat decision utk kahwin tu dh siap dh. Financially should be ok, depa dapat scholarship. InsyaAllah kita doakan.  Bukan gatal, tapi next year dah nak 22. Ciri-ci...

Maggi

Image
One fact about me is that I dont eat maggi since early 2014. I had to stop eating it. I know eat-clean is almost impossible to be implemented especially bila duduk kolej, you dont have much option, do you? I really suggest you guys to try this out. Stop eating maggi for more than a year and later try eat it just once. Feel the difference, sure sluggish weh. This night, I decided to eat maggi. Dammit, i feel sluggish afterwards. Really. That shows my body just cant adapt with it. Maybe the MSG is too much. Idk. Aku cm pening jap blogging this. Maggi,  you taste so good but boy oh boy, you do make me feel sluggish. Ps : bila tgh mood nak update blog, pasal maggi pun boleh jadi. Cuba kalau takda mood, berminggu2 aku mia. Hahaha. Redha lah ye wahai pembaca setia semua :) jgn makan maggi selalu sbb Nesa sayang kamoooo! HAHAHAHAHAHA sakai apadia ni kthxbye.

Kulit Saya.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Harini dah genap 2 bulan tau aku kena gigit charlie. Mari lah tengok mcm mana Allah izinkan kulit aku utk pulih sedikit demi sedikit. 8 minggu dah berlalu. Aku still ingat lagi seminggu yg sangat seksa tu, dgn luka nya, nanah and all. Fuhh. click gmbr ni kalau nak tgk lebih dekat, sila kan zoom sendiri haha Cuma harini mata kiri aku tak monolid/sepet, aku ada kelopak mata mcm non-sepet people dekat mata kiri. On lucky days, I'll have both of my sepet/monolid eyes. Mata kiri  yang luka and bengkak haritu. The scar put it that way lah aku rasa. Tapi frankly these changes and recovery are remarkable tau. Week by week, my housemates and I keep checking up on the changes. Alhamdulillah it's recovering. Bila aku jumpa geng 2 homebuddies pun they noticed the same thing. So, alhamdulillahhhhh. What I use to recover slowly? -Mederma scar cream RM75 -Sabun garam buluh Marine Essence (Mak Usu yang bagi foc hehe), RM 70-90...

2016 wish

Image
(Blogging via apps.) If there could be wishes granted for me next year, I hope getting to visit Mekah is one of them. The city must be too majestic that people keep coming back for it. I hope He works and plans miracle for me to be invited as His guest someday.  InsyaAllah. Aaminn.

What If?

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  What if I stop blogging for years or never come back? What if you see me in the real world differently? What if this blog is to be deleted any time soon? What if my stories end here? What if blog and Nisa are not synonym anymore? What if I stopped writing things everywhere? Nothing happened, Im just bored with what I am currently doing, my bachelor study. At this point aku mcm dah takda benda menarik nak tulis, baik dekat blog or journal. No inspiration at all. 21 and still not doing something Im really passionate about. Well yeaa sure we cant get all that we want but we surely can do something to change the path right? Like do something to pursue something we really like, right? God, send me some inspiration. I hope I'll find my way to do what I wanna do. I hope all of you will pray for me, for my dream to be reality. this girl has so much in her heart she wishes to share it with the world Thank you for readin...

Starlight Stalker.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  At this hour, I stumbled upon something that kinda broke my heart a little. Just little dent. Too little because it has been at the peak of breaking since the day I know my feelings were real, it stayed after years have passed. We all have gone through this phase. Maybe I took so long to tell the truth, maybe things were not meant to be. Maybe I was meant for somebody out there who is constantly checking up on me but I didnt know. Maybe time isnt right yet. Maybe all that I kept to myself was a waste. Maybe this is the end. friends,  if you ever had the intention to mend a broken heart, do ask yourself a question " do you intend to stay or is it just a fun ride temporary getaway? "

OOTD Malam Apresiasi Kolej.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Aku tak bawak DSLR, berat, malas, nak makan je. Ini baju sponsor drpd Siti Zulaikha Suhaime. Yes indeed, ini baju kahwin sebenarnya. Cuma aku takdak pengantin lelaki malam tu. I went solo :p Serious baju ni tebal and keras, I was sweating like Niagara Fall inside. But songket doh, who would say no to songket! Hehe. Sebagai seorang yang tak kurus dan tak jugak gemok cuma plump sikit, baju ni just nice je. Aku takdak baju kurung lain. Sehelai je ada dekat Melaka. Punya la malas, nasib Ika ada stok baju kahwin dkt rumah Nenek hehe. duduk sopan sikit tak tau lah kenapa mata tu mcm tidur bila gelak. tak tauuu tak tauuu~ lekkk, kita bawak purse dgn perut je malam tu hahaha Thank you for reading! Have a nice day! ♥

Malam Apresiasi Kolej.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Location : Dewan Hang Tuah, Melaka. Date : December 10, 2015. perempuan sebelum bergambar :p my housemates since semester 1. skrg dah nak habis semester 3 dah weh still stuck dgn dorang hahaha. family picture! my usual squad! family komander! my komander girls! sayang dua ni! muahhh! Nasib baik makanan sedap tau, tak sia-sia aku datang. Rasa nak tambah lagi je tapi dorang buat cukup-cukup je makanan. Ishh. Thank JPK and sesiapa yang organize dinner ni. Lain kali tambah makanan sket eh. Hahahaha demand. Padahal byr RM10 je :p --------------------------- Thank you for reading! Have a nice day! ♥

Make Way For People.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Lama jugak aku senyap kan?  nah lah aku bagi satu cerita yg menyentuh hati aku sikit haha. ---------------- Awal December haritu, aku balik Shah Alam dengan Wan Nur Syahirah. Budak kelas aku yg paling brightest sekali. Comel orang nya, petite, putih, pandai. Kitaorang gerak MC (Melaka Central) dari kolej naik Cik Yam Racer (makcik ni famous dkt kolej, dia tolong hantar budak tp rate dia agak mahal sebenarnya) dgn tambang RM4 sorang. Dah lambat masa tu. Nak kejar bas pukul 12.30, pukul 12pm baru ktorg call Cik Yam sbb baru hbs kelas. Apa lagi, jalan tak cukup tanah la pegi kaunter, kalau boleh terbang lagi bagus. Sampai dekat kaunter Transnasional, nak beli 2 tickets balik SA... "Sorry sayang, ticket SA tinggal 1 seat je" "ALLAH!" kata aku dalam hati sambil tengok Syahirah dgn muka terkejut. Either one of us kena back off and beli ticket KL kalau nak balik at that time gak. Next trip Transnasional to SA puku...

C to Your C.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Post yg panjang . Aku memang orang paling terakhir sekali yang layak bagi advice sebab obviously we are all accountable for our own opinions. Tapi in this matter, aku rasa cm aku ada satu opinion. Confess to your crush. Opinion aku adalah kalau aku suka somebody, aku akan cakap dkt dia. Aku kena cakap. Kalau tak aku tak boleh duduk diam hahaha. I took a slow and steady process now to find The Guy. Hahahaha. Aku dah sampai that point yang mana Im not afraid of rejection nor am I eager to keep searching for another 'somebody' after being rejected. dan aku rasa, menyampaikan isi hati aku pada lelaki yang aku salute, hormat, adore and secretly sayang ni adalah satu benda yang aku kena buat walaupun sekali je and yang sekali tu pun dia reject. (mmg bangang sapa reject aku kan? i know *flips tudung* HAHAHAHA) Sebab apa kawan-kawan, kena reject is not the end of the world. Aku pernah kena reject, long time ago. Not afraid abo...

Social Sites.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Hi. I signed up for Twitter last month. Cari lah. Hahahaha. But you gotta hit the follow button under your own risk. It's really hard for me to blog about this but I knew it, eventually, some of you will find out my 'secret' social sites. Haritu dah kantoi Instagram lepastu asap aku delete. lol. tah pape kan. Instagram later lah. I really enjoy the long hiatus though. It's been one year ++ since my last tweet and pfffttt gotta admit this, for someone who prefers words over numbers, Twitter is fun indeed. Esp when it comes to jokes, puns and latest news. Kalau takdak Twitter, mungkin 2 hari lepas Paris kena attack tu baru aku tahu hahahaha. I have 3 type of friends on social sites : - jenis bising aku tak update - jenis bising aku selalu update - semua yg di atas [ini yg paling sakai sekali aku tk paham ko nak apa hahahaha] Yesterday I told a friend why I kept it a secret (the twitter acc) : - I spam a lot doh (kesian a...

A Day With MinChaRaTin.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Boat Noodle DPulze Cyberjaya - Karaoke & Bowling Alamanda - Mamak dekat Bangi - Puchong - Shah Alam. I have groups of all girls-buddies and today is the day that I spent with this group named MinChaRaTin -Yasmin, Necha, Edora, Fatin. Bebudak ni buddies time dekat matrikulasi dulu. Classmates 2 tahun, memang clingy lah, dah mcm adik-beradik. Aku opkos paling bongsu dan comel. HAHAHA k abaikan. Tema was hitam dan aku takda choice lain selain pakai jubah yang dah terlalu selalu teramat sangat kerap pakai ni. Heh! Bosan tapi jubah ni lah paling senang kalau nak solat. Fav! Thanks Abang Fatin for driving us everywhere Thanks Edora datang all the way from Perak Thanks Yasmin sebab belanja java chipssssss  Thanks Nesa sebab makan byk buat org tunggu. eh. bye. hahahaha. my girls featuring Abang Fatin amoi tgh, awak pandang mana tu? :p Si Mangkuk yang happy :p Si Mangkuk dah kenyangggggg, muka tak larat nak bangu...

Stayed Outside.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  Setiap hari dan makin hari, aku rasa aku caught up dgn worldly things more. The more I asked to be detached, the more I am drawn near it. The more good things I asked, the more mishaps happened. The more I ponder upon how death is anytime soon, the more monstrous I became. They said I looked cheerful but I believe we all have our own fragile spot. That is what makes us human. Dont be afraid to appear fragile, but be afraid when you constantly in denial of your own frailness. Nothing solved with denial.  Mungkin Tuhan cuba nak cakap dekat aku yang my ultimate dependency and reliance is Him, tapi aku masih lagi kejar benda yang tak perlu, uncertain dan berpendirian sombong. Eventually, aku sendiri lost. [sem 3, zaman matriks.] at 2am++ today I was staying outside with my cats, when things got fudged up, I thought about everything, too deep that I weep. Poor cats have to behold such scenery. When the first teardrop rolled down my ch...

An Apple.

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  (if you're a fan of Apple products. if not, abai kan post ni) February 2014, aku pernah hilang 4s sebab kena curi dgn perempuan india yg pretend to be my customer dkt kedai XXXXX lepastu dia 'culik' aku masuk Giant and curi phone aku.  Since that, I have been using Lenovo/Samsung, atas belas ikhsan Mak Ayah yg baik hati. Kalau tak memang aku tak tahu cane nak adapt dgn life after that incident haha. Siapa pernah hilang iPhone will know howwww. doesssss. it. feeeeeeelllll -___- November 11, 2015  (kelmarin), Got myself an iPod Touch 6th Generation *nangis terharu* !!!! 16 GB - RM779 Currently running iOS 8.4 (taknak update iOS 9, jgn hasut aku pls, bye) A good deal for me. Why? 1. Aku bukan jenis call orang, so it doesnt matter pun iPod tak leh make calls. 2. Specs dia 90% mcm iPhone 6, with the price of half an iphone 5/5s. Boleh Google sendiri k. Test geekbench pun 95% as good as iPhone 6. Kau tak ...

Yellow Room Part 2!

Image
بسم الله الرحمن الرحيم  When you have a blood red wall, priming it would be freaking dreadful. Serious aku tak tipu. Berapa kali tah aku coat that wall. Lebih 5 kot. Nangis biceps aku beb T_T I hate priming these walls T__T After all the struggles. Cat sejam dua, tidur 5jam, repeat for few days. Haha! I know I should have done a full version of this .gif, mula dari start priming. Haih. dan akhirnya, aku persembahkan bilik tuan puteri haha royal yellow kot, with a soft touch of pink pffffttt hahaha so much love for this colour nyumnyummmmm oh yes bilik aku byk barang yg sampai skrg aku tak fhm kenapa tak pernah kurang T_T still dilemma, the langsir should tukar black-white or stay je red-white tu. hmmm.  5 tahun since the last time aku dgn Syakirah cat bilik ni, tu pun aku tak cat habis dekat edges. 5 years of procrastination. Im the mother procrastination haha. This time I had to do it alone, sedih beb. Hi Syakirah! haha :p ...