Tanya kan hati apa jawapannya.

Di tgh kota Seoul, aku cuba luaskan fikiran, cari jawapan utk persoalan dlm fikiran aku.
Aku sendiri keliru, perlu ke aku cari?
Atau patut aku tunggu.

Seoul, bandar yg moden. Persis Kuala Lumpur. Kelainan mungkin drpd segi fashion mereka di sini. Lawa belaka. Jarang tgk fashion mcm ni kerana kebanyakan kita di KL lebih cenderung kpd fashion yg cliche.

Kau tetap akan ada perasaan asing bila di negara orang. Merindui rumah dan tanah air? Mungkin. Bila persoalan kau semakin terjawab. Ada jugak kdg-kdg aku rasa taknak balik. 


Dkt sini memerlukan kau utk berdikari. Dr segi bahasa, tk semua org di sini boleh berbahasa inggeris. Kena pandai judging sket. Inggeris depa pun tk mcm kita, clear. Depa ada loghat korea sket. So tk berapa senang nk fhm. 


Aku tk pasti samada aku akan rindu kan Korea atau pun tak.

Yang pasti, 
Aku rindu kan seseorang.

Just a particular person. 

Rindu yg tahap before tidur aku doa utk dia. Semoga sampai rindu tu pada dia. 

Semoga segala jiwa yg rabak dan cuba merosakkan aku hancur di mamah kuasa Tuhan, walau apa pun niat dan tujuannya. Semoga aku memaafkan dgn segala daya kurnia Tuhan.


Di tengah Seoul,
Nesayang.

Comments

Popular posts from this blog

Perjalanan di Beijing.

Turning 23 on 23rd June.

Kolej Tun Mutahir, UiTM Kampus Bandaraya Melaka.