Second. (Tentang Cinta.)

بسم الله الرحمن الرحيم

POST PANJANG.
(Jgn ckp aku tak warn)
"apa??" (2012)


Cinta adalah apabila aku teringin nak makan tempe dan kemudian secara tiba2 Mak goreng tempe utk sahur tadi. Cinta adalah apabila seseorang baca fikiran aku tanpa perlu aku tuturkan apa2 yg bermain di hati dan otak (LOL). Cinta adalah apabila member whatsapp aku suddenly masa aku baru je mengomel apabenda lagi nk buat dkt rumah ni. Cinta adalah belon yang byk pada hari istimewa. Cinta adalah memberi kucing makan kemudian duduk bersama mereka tanpa join makan sekali, tapi tengok je. Cinta adalah berada dlm kereta dlm perjalanan yg jauh, dengar lagu yg syahdu, kemudian contemplate ataupun berangan. Cinta adalah apabila sahabat datang melawat di tempat kerja. Cinta adalah bila org kata "Nisa, makan lah". Cinta adalah makanan. Ya, makanan mmg cinta. Cinta adalah "Nisa, kau free? I need someone to talk". Cinta adalah "Nisa, pergi Indon/Hanoi/Krabi/Korea/Oz/Manchester/Bali/Singapore jom?".



My gorgeous wings ♥ (2011)

Cinta adalah bila aku serabut dan tiba2 rasa nk baca tafsir dan kemudian jumpa ayat2 Allah seperti menasihati aku directly. Cinta adalah bila aku tengok Mak Ayah bergurau lepastu gelak sakan. Cinta adalah seorang lelaki yg namanya masih rahsia Allah. Cinta adalah bila aku tengok gambar aku masa kecik dan aku sedar aku sorang anak perempuan. Cinta adalah apabila bilik aku lagi besar drpd adik lelaki hahahaha. Cinta adalah bila cikgu sekolah masih ingatkan aku. Cinta adalah apabila masuk ke kedai buku dan someone says "dah amek semua buku?" hahaha. Cinta adalah perasaan selepas aku habiskan satu buku yg kau suka. Cinta adalah power nap. Cinta adalah bila seseorang jujur dgn aku. Cinta adalah bila aku boleh sabar dgr suara menangis budak2

Cinta adalah bila aku sedar I could have done better and I did better in the future. Cinta adalah apabila aku semangat plan nak masak utk org tersayang. Cinta adalah bila aku diberi peluang bersuara. Cinta adalah bila aku didengari bukan semata-mata dipatuhi. Cinta adalah bila seseorang yg kata cinta dkt aku dan secara literal dan jasad serta jiwanya hadir bersama aku. Cinta adalah apabila Mak Ayah bagi guna kereta dorang hahaha! 

Nak lagi? Nanti ah ek.

-------------------------------------------------------

There were times when you ponder upon what you had in your grasp and you realized that it is just your mere imagination after all this while and your heart sank, stay sane, because Allah is planning something. Something is progressing as long as time is moving. Have faith when you pray. Have faith that your imaginations aren't mere dreams and Allah isnt cruel to back you up after so much downfall. 

Berdoa dan yakin ia dimakbulkan. Jika tidak di dunia yg sementara, lebih baik di akhirat yg kekal. Semoga hati yang retak, perasaan yang rabak akan pulih. Aamiiin.

Have a nice day!
(second year ♥)

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away