Anisah memasak.

بسم الله الرحمن الرحيم 

Ok aku excited!

Aku ada seorang Emak yang very particular about her kitchen. Not that Im saying we have the cleanest kitchen in this neighbourhood but we have rules in our kitchen. Mak's rules. Only Mak can explore the kitchen because if we do it, everything will be out of place. Pisau, kain, gunting etc takda dkt tempat asal and that pisses her off everytime. Hahahaha! So, adalah larangan besar utk kami (read : anisah) ke dapur hahahaha (sbb aku mmg berkecah buat kerja.)

Harini, something reaaaaaaly weird happened.

"Anissssss!!"

"Ye makkk"

"Ni ada daging ni, masak lah apa awak nak masak"

"snajudbiweudbitdgwi MAK DAH KENAPA? OMG ANIS KENA GOOOOOOGLE"

"HAHAHAHA YA ALLAH TERUK BTL PERANGAI"

"JAP2, Anis naik atas jap google. YA ALLAH NAK MASAK APA NI?"

"Tak kira. Mak tahu 1.45pm lepas Mak amek Imi (my lil bro), dah siap dah semua"

*tgk jam*

"eh shit, i got 30mins to think and do it. dh mcm dkt TV. omg omg!!"

*rush to my room and whatsapped Bombshell Girls*

Hahahahaha sakai perangai camni. Masak daging je pun -__-

In that 30 mins, I managed to settlekan the mission. Ala sebab daging Mak aku dah potong awal2 sebelum masuk freezer. Aku potong segala bahan tumis, Mak tolong campak kan (sbb aku lembab gile potong bahan hahahaha noob kan), lepastu dia tinggal aku dkt dapur, dia pegi amek Imi.

Dia balik semua dah settle. Kemas dapur also settle okay! 



Aku rate 4 per 10 hahaha sebab tak sama macam Mak masak. So terus minus 6 markah. Kalau lah jodoh aku org tgh baca entry ni, aku ada sedikit pesanan mesra...

if you are among those boys who mock us girls who know nothing about masak, i hope you would tarik balik those words because trust me, most of us girls MAKE EFFORT to learn. (ye la, depa tak blog mcm aku, mana korang nk tau kan hahahahaha) yang tak make effort tu kau boleh lempang dahi dia la. tapi jgn la discriminate kami yg minority ni please? lemas aku. it is better you find a girl yg haram jads slow dkt dapur drpd yg zero habis dkt dapur. appreciate her effort as much as you want her to appreciate your hard work. 

get it boys? 
now, mari lah kita rajin ke dapur because it's fun actually :)

p/s : blerghh, entry ni poyo, aku rasa nak muntah dan tampar diri sendiri. hahahaha!
-----------------------
Thank you for reading!
Have a nice day! ♥

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away