Kelas Make Up Ecah.

بسم الله الرحمن الرحيم 

Apa yg aku perasan, once lepas sekolah, girls ni mula gatal tangan suka make up. Aku percaya girls wear make up not to please boys, not to look pretty in front of boys. Tapi girls pakai make up sbb we looked different and we love it. We enjoy seeing ourselves a little bit different than who we usually are. Dark eyeshadow, a lil contour or blush, thicker brows etc. 

Aku pun tak paham apa jadi tapi aku dah jebak dalam kancah dunia make up ni. Apabenda ntah haha. Aku sendiri tak paham apehal la nak kena tempek benda dkt muka bagai ni, tapi hasil akhir selalu buat aku rasa happy and aku enjoy. Perasan cantik letteww~~

HAHAHAHA!

Terima kasih Youtube kerana telah jd kawan baik aku selama ni. Sampai bebudak ni tanya apabenda la aku tengok dkt Youtube. Well, melambak benda kot, tak larat nak list. So, haritu (few weeks ago) Ecah ajak aku dgn Syakirah pegi kelas make up dia dgn Puan Sofea Abbas (kau kenal kot Puan ni kalau kau follow IG miss_kepoh). Lets just focus dkt kelas ni lah eh.


Meet Aisyah Zulkefli, the best friend slash MUA! I hope she finds her way in whatever she wants to achieve in life! :)


kiri : before makeup. kening barely wujud, pucat.
kanan : more lively. i got kening now. hidung shading sikit, tak penyek dah hahahaha




tak aku tak petite. im 161cm tall btw. i dont consider myself petite. hehe gambar ni power sbb Syakirah berjaya buat aku rasa mcm model kejap. Ya Ampun. Anisah lah orang terakhir kau patut suruh pose sbb aku akan ended up buat muka jujur, bukan muka model hahaha. Ini muka dan pose model. Terima kasih Syakirah. Kau bg aku chance naik self-esteem HAHAHAHAHA bangang.

Ini baru pose jujur, simple, senang, instant, tak awkward, tak segan T_T
 aku pemalu orangnya.. hahahahaha please percaya aku kejap please...


maybe it was first time ever they have to say "nisa, kau cantik" and im sure they will never say it ever again. ever. ever. aku tau kgkwn aku ni hahahahaha sbb i always be like oh please aku dh lama cantik engkorang je taknak admit. hahahaha dlm hidup ni kdg2 kena sedapkan hati sendiri, puji diri sendiri sbb kalau kau tak puji dan percaya dkt diri sendiri, kau igt org lain nak tolong puji and percaya dkt kau? payah dik. so takpa, sekali sekala angkat bakul (besar sikit) masuk sendiri (means puji diri sendiri byk2). paham?


missing in this picture is Aliah. Meet my Bombshell Girls (ye, aku ada girls clans, named differently. sbb nesa awesome so semua clans terpaksa bg nama T_T)

to all girls who read this,
always embrace your skin, whether it's flawless, have acnes or dry patches or anything. always embrace your skin colour, whether its dark or fair. always embrace your eyes, whether its big or hooded like mine. why? because at the end of the day, you will have to know your value, only then you will be able to be confident in public, only then you will be able to be yourself without even concerning or succumbing to others' opinions of what suits you and not, whether you have makeup or not, whether you have flabby fats or not. embrace who you are. be a young demure but bold lady. embrace this gift from Allah. someone out there will be proud of you and will make you a better person, find that person and stay. oh please, aku betul2 maksud kan 'stay' tu eh. hahaha.

we are all pretty in the eyes of Allah, our family and someone out there, you just need to believe!

-------------------------
Thank you for reading!
Have a nice day! ♥

Comments

Yasmin Azila said…
No more eye bags yo. Embrace ur flawless skin, girl! 💕
Nesayang said…
tapi tetap kena pakai concealer hahaha

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away