nothing much, just curhat.

بسم الله الرحمن الرحيم 
Anisah Fact : aku bukan seorang yang penyabar
-----------------
5 tahun, masih sama lagi.

Masih harus jalan kaki, masih harus call taxi, masih harus tebal muka minta orang pick up, masih harus bergantung pada orang lain. Tak, memang tak salah mintak tolong. Tapi aku tak suka, paling tak suka, kena bergantung dkt orang. Apatah lagi nak berharap. Aku tak selesa dan aku tahu segan bila bab minta tolong/pinjam duit (walaupun aku mmg muka tak malu on most things hahaha).

Sebab we all know it hurts so bad at the end of the day.

Other than that, bila bergantung dkt orang, apa aku nak buat selalu terbatas dan aku tak suka keterbatasan yg remeh. Dlm kepala aku, 24 jam sehari, byk benda aku boleh kasi settle dan bila bergantung dkt orang, progress akan jadi slow. Again, aku bukan penyabar.

5 tahun, aku cukup sabar, cukup tebal muka, cukup kental hati.

Orang tak sudi, orang berat hati, orang tarik muka. Aku faham U12 ni bukan nya dekat. Jauh ceruk hulu, siap kena lalu terowong. Do you think it does not hurt or bug me even for once? When I have to ask for help dan orang tak sudi nak tolong. Aku dah rasa dah mengemis. Kau dah? Kau belum sebab kau lemah, sibuk ckp aku manja. padahal kau yg manja.




5 tahun dulu aku boleh tolerate lah sebab masih sekolah. Skrg aku dah degree level, masih sama lagi. Keterbatasan yg remeh tu masih ada. Aku masih lagi tolerate pada benda yg aku rasa tak patut tolerate sebab aku bukan berada pd keadaan luar kemampuan. Fuh, ini dah cukup berkias dah ni hahaha.

Aku penat tak dipercayai, it makes me feel like a piece of worthless shit.
5 tahun, masih sama lagi. Fxcking same, nothing has changed.

Aku cuma nak pesan.
1. semua org dlm dunia boleh doubt kau and make you lose yr self-esteem, so choose wisely with whom you wanna hang out with or spend the rest of yr life with. even best friends and families can be quite rascal at certain times.
2. dont fucking rely on people. but in desperate measure, tabahkan hati.
3. remember those who once help you and forgive them when they stopped being helpful
4. sabar, nangis lah kalau nak pun. org tak kan fhm situasi kau. paling kurang pun dorang suruh kau sabar. (ye aku tau, membosankan.)
5. be grateful that you dont have keterbatasan yg remeh dlm hidup
6. dont hate or get too mad at something, there's always a bright side of everything.

to many more years of being a "cripple".


Heh. this issue hurts me enough.


Comments

Anonymous said…
Takpe.. Walau 10 tahun sekalipun, kita masih sanggup amik awak dkt rumah :*
Nesayang said…
I just realized i didnt reply this comment. Sorry. Whoever you are, thank you. Tp aku rasa ni mcm syakirah hahaha <3

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away