Telur dan kicap.

بسم الله الرحمن الرحيم 
Aku tak tau nak blog apa, cuma nak cerita yang aku rasa aku kena sumpahan Mak aku hahaha. Dulu (sampai skrg) waktu kecik Mak kata aku seorang budak yg byk cakap dan mulut takda insurans. Kalau aku rasa benda tu tak betul, dgn segala kepantasan aku akan sound. Walaupun aku baru 5 tahun masa tu. 




Tahun 2003, ada satu hari tu Mak masa lauk simple, telur masak kicap. Aku dgn selamba nya cakap taknak makan sebab tak sedap telur dgn kicap je. Yes, I was (maybe still) a demanding spoil and rude brat hahahaha. Lepastu Mak went merajuk, tak cakap dgn aku. Sejak dari kejadian tu, Allah takdirkan cinta aku terhadap telur dan kicap semakin menjadi. Aku syak ni lah akibat jadi straightforward and jujur tak bertempat. Apatah lagi dgn Mak sendiri. Walaupun hal nya cuma telur dan kicap. Derhaka dkt Mak sendiri walau sikit mmg akan di tanggung sampai mati hahaha.

Ah come on, I was just 9. Young and innocent. Mcm kau tanya budak, dorang kan jawab jujur. Kids lah creature yg paling give zero fuxk about what others think. At least I was that kind of kid yang tak tahu erti kena marah. That's not fearless, that's reckless. Hahaha!




Kelmarin aku balik Johor, makcik aku siapkan lunch. Aku bukak peti ais, cari kicap. 

"eh Anis makan kena ada kicap jugak ke?"
"haah, sebolehnya kena ada hehehe"

lepastu Mak aku mencelah...

"ni memang, dkt rumah semua lauk nak letak kicap smpai aku kena letak restriction lauk apa boleh mkn dgn kicap, lauk mana tak boleh."

HAHAHAHA ANISAH OBSES.



12 tahun dah berlalu dan aku masih dihantui sumpahan telur masak kicap. Sejak 12 tahun lepas, aku tak pernah nampak Mak masak telur masak kicap tu lagi. Aku tahu sampai mampus aku akan kena sumpahan ni hahahaha. Eh sialnya mulut ni 12 tahun dulu T_T

Aku tak tahu Mak still ingat lagi ke tak, aku harap dia dah lupa. Aku suka kacau Mak, gurau dgn dia sebab dkt rumah, dia je la geng aku. Geng gaduh, geng lepak Jakel, geng lepak minum, geng teman dia shopping, geng gaduh jerit-jerit, geng peluk cium, geng tidur sekali. Semua Mak ah. Love-hate relationship with my Mak is the best. Yeah, thats the perk of being the only girl, I get to conquer her love. Tapi kdg berebut gak dgn my boys.

Last year kot, ada satu malam tu aku rasa tak sedap badan, mcm nak demam. Aku jarang sakit, so bila tak sedap badan pun aku jadi lemah hampeh gila hahaha. So aku gi masuk bilik and tidur dgn Mak aku. Aku yakin dia mesti pelik gila babs. Hahaha. Esoknya aku bangun pagi, terus sihat. Power seorang emak :')

Syahdu betul post ni hahaha. Dah, habis.
------------------------
Thank you for reading!
Have a nice day! ♥

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away