Yellow Room? Why not! (PART 1)

بسم الله الرحمن الرحيم 

Geng, aku dah start cuti midsem! Guess what? Im about to paint my room! Aku tak rasa nak blogging sebab Im in phase malas nak kepoh haha. Tapi sunyi sgt blog ni pun tak boleh, baik tak yah ada blog kan. Anyway, the last time cat bilik was 2010, Syakirah helped me. This time I gotta do it alone beb (dia lagi sayang Labuan, i redha sis...). Fuh.

Terima kasih ya Allah sebab takdirkan aku jadi anak tunggal perempuan because I get to have my own private room hehehe thank you Mak Ayah for this private space. You guys are da best! Skrg Anisah the spoil nak berangan. Get off her way, thank you :p

Okay skrg kita punya colour palettes :

1
 OR
2
We'll use these palettes as references okay? Mana lah tahu dtg mood aku rajin nak cat gerobok dlm bilik ni sekali, cat hitam terus, or white. Nampak tu banyak kerja nya. ZzzzZZZzzz! Ptg tadi Mak Ayah dah melayan aku pegi beli cat and primer. Aku patut bersyukur dorang nak belanja cat. Mahal rupanya cat T_T Sah la dinding skrg ni kena prime kaw-kaw punya. Warna merah and pink baq ang. Oh Anisah 2010, what la...

Btw, what is prime? Mcm makeup lah, kau pakai primer dkt mata/muka supaya eyeshadow etc stick lama sket. Primer paint ni function dia utk colour baru blend nicely, colour lama tak kacau colour baru. Tak bercapuk la org melayu kata. Gitu kau.

Lepastu bila nak cat bilik ni harus lah berangan kan? Cari inspirasi dkt tumblr dgn pinterest. Acah macam duit berkepuk haha. Takpa, kita start satu-satu. 

kemas gila concept ni mashaAllah Anisah suka! yellow + red = fav!

i just like colour perabot tu

dream room konon nya. tgk dia punya bookshelf, cun gila! 


di mata aku, these colours blend in so well! *nangis happy*



nangis lagi

lagi dan lagi nangis...
Dah boleh tahu dah Anisah ni taste mcm mana haha senang gila nak impress aku. Haihh la nisa. I started to like yellow masa dekat matriks. Aku tak tau kenapa. Its like bangun tidur terus suka hahaha. Dan tanpa aku sedar, semua benda dlm everyday-handbag aku dekat rumah  warna hitam or in dark shades. Wallet, botol, DSLR, sunny, everything black/dark shades T_T 

aku mcm conflicted gila en? suka colour bright gila (yellow) pastu collect benda in dark shades haha. 

Anyway, room revamping has always been my ultimate goal this year. Mari doa usaha aku yg lembap dan satu-satu ni membuahkan hasil. Less than 2 months je lagi nak 2016. Still got lots to paint, throw away and add. 

Okay, sapa nak teman aku berangan dan cuci mata dekat IKEA?
yayyyy, takda \^.^/

-____-"

------------------
Thank you for reading!
Have a nice day! ♥

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away