Kahwin Awal

Malaysians weddings are always the best kan? The foods especially. Ceritanya smlm cousin lelaki aku menikah. Aku rasa umur dia 23. Sebaya dgn wife dia. Both belajar lg dkt Australia. 

Arif mmg aku yakin dia boleh jd suami at that age, sambil belajar sebab dia punya matang tu lain macam sikit. Kak Lina kalau tgk dr gaya mashaAllah sejuk hati beb. Aku membayangkan both graduate sama2. Ececehhh sweet sangat. Halalan toiyiban gitu. 


Arif(cousin aku) dan Kak Lina bersama emak-emak mereka.

Bila tgk dorang berdua, termenung jugak aku. Gila jugak kalau membayangkan aku umur 23 tetiba ada orang dtg meminang, mak ayah berkenan pulak tu, aduyai. Stokin letak mana pun aku lupa, apa lagi nak kahwin. Tu sbb aku termenung. 


They are 2 years older than me, just 2 years ok, but maturity level, commitment level, boldness nak buat decision utk kahwin tu dh siap dh. Financially should be ok, depa dapat scholarship. InsyaAllah kita doakan. 



Bukan gatal, tapi next year dah nak 22. Ciri-ciri wife material langsung takda dkt aku ni. Kalau lapar dkt rumah pun masih lagi "mak, anis lapar". Hahahaha. Jadah. Budak-budak perangai. 



Mcm mana dorang ni boleh sempat plan nak kahwin padahal life as degree student dah cukup busy dah, aku pun tk tahu. Time management power sungguh. Aku tk tahu lah mcm mana perasaan belajar luar negara. Apatah lagi bertemankan yang halal. Seronok mungkin. Mungkin jugak serabut kalau kau perangai mcm aku hahahaha.

Anyway, tadi terluah sikit kesedihan aku belajar main-main dulu dekat mak ayah, tak dapat fly overseas . Surprisingly dorang pujuk aku :') heeeeeee.


Eh menyimpang.


Aku tgk Arif berborak dgn family in law sebelum akad nikah tu aku rasa mcm apa la mamat ni buat dkt uni sampai dia matang mcm ni, berani tapi relax at the same time. He's the youngest pengantin lelaki I've ever witness masa akad nikah. Sure lah aku mind blown, speechless seketika. 


Dasar kanak-kanak. 
Mungkin aku berjodohkan maut sebelum berjodohkan seorang lelaki. Entah mana aku nak tau kan. Boleh jadi jugak.


Dgr cerita kalau berjodohkan maut, di syurga ada yg menanti? Aiseh, check balik bahu kanan, ringan sangat ni beb. 


Tak boleh jadi...haih.


Berjodoh dengan maut itu pasti. Death wont delay, it wont cheat on you like mere creatures do.


Ya Tuhan Yg Maha Mengetahui isi hati kami, semoga mana yang perit dan sakit itu Kau bantu utk kurang kami rasa kan sakitnya. 


Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away