Jualan Pindah Kedai Terfaktab Media.

بسم الله الرحمن الرحيم 

Terfaktab bermaksud Teras Fakulti Tabloid.

Bila aku cakap dkt Mak Ayah aku nak pegi Terfaktab, dorang kata kenapa lah nama kedai pelik hahaha. Fxcked up = faktab = wrongggg. Hahaha. Terima kasih brader Terfaktab sebab explain masa ktorg tgh pilih" tu.

Few days ago aku ada sembang pasal benda ni. Kesudahannya aku pegi sana dgn family aku. Baru lah aku tahu kedai dorang ni takda signboard dkt luar, jadi agak sukar utk aku locate dkt mana sebenarnya. Tapi senang nak cari. Sebaris Nasi Lemak Antarabangsa, TTDI Shah Alam. 

To be really honest, I am so disappointed with myself that the amount of books I read these past few years is plunging. Baca ala kadar. Beli tapi tak baca. Stop dlm tempoh yg lama. Sambung baca tapi dh lupa page sebelum nya. Macam" perangai aku ni. So apparently, Im not a book worm.

Cuma tahun ni baru nak catch up balik. Really guys, we should read more. Start dgn light reading and then slowly pilih resource yang berat sikit. Reading keeps your brain awake.

Aku mmg salute dgn orang yang take reading seriously. Kalau lelaki, memang terus jadi charming lah di mata aku. Eh. Hahahaha. Sbb dlm hidup aku ni, aku boleh kira guna jari berapa ramai yg membaca. Adakah awak sebahagian drpdnya? Hehe.

the books that i bought. ada yg rm10, ada yg rm5 je. gila kau taknak beli? haaa

please dont judge me hahaha aku tahu zaman ni dh rare sgt dh org balut buku, but i cant help it 




Kalau ikut tamaknya hati, aku mungkin dah amek 20 buah. Tapi bila fikir risiko buku tu mereput sgt tinggi, aku amek 4 je, yang lain Mak Ayah punya. 

Tahun ni adalah tahun yang sepatutnya aku dah mula berani olah idea utk dibukukan. Dah 2016. I've been writing since...errr 2002? First benda aku tulis masa tu pasal kereta api. Padahal tak pernah naik, memandailah aku gebang haha. Time kecik" otak byk idea. Skrg dah karat. Aduh, nak tulis pasal apa ek? 

Anyway, buku" Terfaktab ni santai, senang nak faham and you can read it tanpa pening kepala. Walaupun tatabahasa agak ke laut sikit utk sesetengah buku, tapi isi tu ada kalau kita pandai baca.  Please, isi lagi penting. Pada aku murah jugak lah buku dorang ni. Range dalam RM25 gitu. Novel drama melayu mahal sikit kot. Tah tak pernah beli. Novel english dah sah la mahal.

Semoga tercapai azam aku nak tenggelam dalam keasyikan membaca. Ewah. Fail betul ayat melayu. But really though, I do hope I find solace in reading, perhaps I could find myself again while catching up with this habit again.

Mungkin 3 tahun lagi terpampang lah nama aku dkt rak buku MPH?
adoi nisa, engko kalau bab berangan mmg nombor satu -_-

Hahahaha siot la semua ni.
Ps : aku baru nak layan Grey's Anatomy. Omg jatuh cinta terus. Tk smpai 5 minit ep1 season 1. Haah lambat sikit layan. Biasa lah nisa. Makan je yg dia reti laju. 

----------
Thank you for reading! 
Have a nice day! ♥

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away