Langkah Satu.
Semalam petang kan aku mereput habis dengan Hajar. Pegi Demaira makan roti bakar sambil tunggu Java Chips aku yg aku kirim dkt Jepa and the gang. Mmg ke laut azam nak run and read more. Susah rupanya ada resolution ni. Tapi tak mengapa, slow progress is better than no progress at all. Kan?
Sometimes running helps me to sleep better at night. Walaupun aku sememang lah manusia yang senang tidur, ada jugak hari yg payah gila. Contoh mcm smlm. Gila betul. Ada paper pkl 9am tadi, pkl 4am lebih aku tak leh tidur. Scroll fb dan seangkatannya. Pffftttt.
(Belanja sikit view masa jogging tadi)
So this evening I spent some time doing 20min HIIT (high intensity interval training) and 15min slow jog. Okay lah tu. Berat ah nak bersenam lama-lama hahahaha. Org yg pipi terlebih muatan je faham perasaan ni.
I used to hate running but masa dekat matriks rasa seronok tu datang sendiri. Maka berjogging lah aku sendirian, biasanya camtu lah sbb nak ajak yg lain, aku bukak pintu bilik semua tidur, bila ajak naik basikal je laju bangkit semua. Byk faedah berlari ni tahu tak. Lagi byk drpd kau mereput baca blog aku ni :p
Nak kurus ke nisa?
Eh why not? Kalau mampu, apa salahnya, aku teruskan apa patut. Tapi makan tu mcm lagi patut je? :p
Truth is I always envy people yang fit and strong. Baik lelaki atau perempuan. Kita tak sedar umur makin melonjak. Kita rasa we're doing fine with our body, tapi truth is metabolism deteriorating, stamina ke laut, collagen berkurang etc etc.
I've always been inspired dgn mak Nabilah Rahman, my homebuddy. She's in her 50s tapi turun tangga laju mcm teenagers. Saw it depan mata few years ago. Inspired terus. Lol. Wish to be like that when Im in my 50s. Dah la mak dia slim gila wey. Hahaha.
Rindu jogging dekat matriks. Meriah rasa. Boys main bola, basketball . Girls main volleyball, netball. Ada yg jogging, squash etc. Aku lagi rajin turun jogging masa tu drpd masa sekarang -_-"
Anyway, you just spent maybe 5-7mins reading this. Kalau berlari dlm masa tu, boleh la burn below 100calories. Aku tak tahu ah is it just me or mat salleh memang suka running. Morning run, evening run, night run. Youtubers yg aku sangat suka pun start their day with running. Bukan short distance ok. 5km sekali lari. Fuh kalau aku mcm tu hari-hari, muatan terlebih ni sure lenyap. But unfortunately, that kind of habit is not really our true culture (yet) -daily run. Setakat 2-3runs/week tu boleh nampak jugak la. Daily? Tak ramai yg buat. Susah kot. Lari dalam mimpi je mampu.
Anyway,
Selamat tahun baru geng! Thank you for staying with me through all of my posts :')


Comments