Watching Malay Cliche Dramas.

بسم الله الرحمن الرحيم 

Starter Pack :
- both parties anak orang kaya, dato', tan sri and whatnot
- arrange marriage shits
ah kau list lah sendiri, benda nya sama je. haha.

Aku tengok ke drama melayu? Tengok beb. Terjebak jugak. Sebab member-member asyik sembang depan aku pasal drama-drama ni. Aku jadi serabut sbb tak tahu jalan cerita. Mental gak. Mcm Game of Thrones. Sir Farhi boleh sembang cerita tu dalam kelas dgn Reen n Yana. Fed up aku asyik dgr "Lannister" tapi tak faham, wth aku punya curiousity memuncak betul. Curiosity ni tak boleh biar, kena feed dia, baru otak aku boleh relax haha.

Tapi tak semua drama melayu aku layan mcm bebudak ni. Syurga Nur aku layan sebab depa duk insist kata I looked like Janna Nick. Kepala dongga dia. Janna hidung mancung kot hahahaha. Isteri VS Tunang, aku layan sbb Scha --ultimate idol and Mak Usu once said Scha reminded her of me.

Janna Nick. Hidung dgn gigi dia lain wey.

Tajuk and jalan cerita mmg nonsense la, tapi dalam hidup ni kau kena ada kebolehan utk tgk benda positive and enjoy little things in life, so watching malay dramas aint that bad. Cth, tgk Scha, some people can be inspired by the way she dressed up. Or utk aku yg minat seni lakonan (sbb tu aku berlakon teater dkt UiTM), aku tgk cara dorang berlakon.

Ala byk benda baik kau boleh kaji dlm drama melayu, kenapa nak kena focus dkt benda cliche and tak best? Lapangkan minda anda. Baru boleh improve better. Tapi tu ah, kalau aku boleh bersuara, aku nak kata dkt penulis novel melayu ni apa la siot masalah korang buat tajuk cerita mengarut2? Hahahahahaha.

Hello, Mr Dimple.
Suamiku Encik Sotong.
Mr Bossku Sayang.

Kau pegi ah MPH, lalu dkt row novel melayu. Mmg sumber utk ketawa hahaha.          

Anyway, since aku bosan di hari-hari terakhir cuti sem ni, rumah sewa dah settle, aku rasa esok lusa aku film video baru. Bosan gila ni wey. Byk sgt benda fucked up jadi, I have to do something fun --make a video.

Watch this space, geng! 
Bye!
                                                                                                                                                                                

Thank you for reading! 
Have a nice day! ♥

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away