Last Day of Semester Break.

POST YG PANJANG BERJELA.


Ini cerita hari ahad. Simpan dlm notes.
-------

Waktu aku tulis ni, aku tgh tunggu Hairul dekat Melaka Central (MC). Jam dah pukul 11.25malam. Masalah besar nombor satu aku skrg ni, wifi aku kena suspend, tadi siang td aku nak bayar bill tu tapi (masalah besar nombor dua) phone samsung  (yg aku hanya guna utk call n text sbb iPod cant do that) habis battery dan (masalah besar nombor tiga), charger utk phone tu dekat Melaka. I was in Shah Alam when I realized that. So, aku tak boleh dapatkan TAC code drpd Maybank utk make the payment, so, aku tak boleh guna wifi utk iPod aku sbb aku tk boleh bayar bill without TAC code(masalah besar nombor empat).

Lepastu, masalah besar nombor lima, Whatsapp aku tetiba expired hari Jumaat lepas. Hari Sabtu aku kena balik Melaka, daftar AYAM. Gila. Dan2 tu jugak kau nak expired kan Whatsapp? Blerghh. Masalah nombor enam, taiG belum release full jailbreak utk iOS 9.2.1, yg ada cuma beta version, Cydia tk function betul, so I cant do anything to bypass Whatsapp into my iPod. Whatsapp is iPhone-specific apps, iPod tak support Whatsapp, sbb tu Anisah gigih jailbreak iPod dia.

Masalah nombor 6, aku tak boleh guna ATM dkt MC ni sbb pak guard tak kasi, so aku takda cash nk naik taxi, battery phone mati, aku gamble je pinjam phone this one girl, call Hairul. Dia dekat Negeri Sembilan, otw to Melaka. Nasib baik Hairul angkat call beb. Kalau tak, mereput smpai subuh dkt MC.


So aku isi masa terluang ni utk buat offline post ni kejap (ye la by the time kau baca ni, dah jd online post lah sebab for sure aku dah settle kan bill wifi aku tu, senang cite, masalah yg banyak td tu dah selesai kecuali Whatsapp). 



Fuhhh. Related semua masalah aku ni masalahnya. Sabar ye nisa.



Duduk sorang-sorang dekat MC ni aku rasa sedih pulak. I cant contact my parents because Im too lazy to cari public phone dkt MC ni. Sunyi sepi. Bahaya. Ceh. Hahaha. Malas tu cakap je la malas. 


Oh tadi kan, first time aku naik bas dua tingkat tau. Duduk atas pulak tu. Win gila beb. Excited. Rasa nak offline snapchat je tapi mashaAllah sisturrrr, behave yourself. Kau bukan tourist naik London double decker bus tu.


On 2nd thought, aku nak gi call parents aku kejap. 


*few minutes later*
Damn. Mana tah public phone. Mak Ayah, Anis dh sampai Melaka k. Tgh tggu Hairul. Anis sorang ni but Im fine, dont worry. Im just....lapar. Hahaha.


Byk benda yg jadi dalam seminggu ni sampai aku terlupa benda2 simple mcm charger phone samsung tu.


Allah. Baru kena uji sikit dah brittle. Baru kurang sikit dah serabut. Allah. Come on la woi.

At this moment, angin agak kuat, so pokok-pokok depan aku menghasilkan bunyi yg menenangkan drpd geseren daun sesama daun. You see, at times of misery like this, bunyi daun pun buat aku rasa mcm haih dah susah baru nak ingat Tuhan ke. Sbb bunyi tu menenangkan. Im a strong believer that every goodness comes from Allah. So yeah, I take this sound as a gift from Allah to pacify me. 


Masalah aku tak besar pun. Cuma tgh malam mcm ni, being alone dekat stesen bas, dgn bag nya lagi, pehhh aku dah boleh buat short film hahaha scene dah nice. Aku pelakon utama, opkos! Haha takde lah, gurau je.


So far, beginning of this semester is pretty sucks but few days ago I came out with a quote :

"Not every bad beginning is a sign of a bad ending. Things change and God knows better than we do. God knows."


Syida was right all the way when she said "kau ni sebenarnya manja tau nisa dalam kau punya garang-kerek tu". Hahahahaha. Mmg manja la cite dia, aku tunggal perempuan dlm family. Ada benda aku mmg auto-switch jd childlike sikit. Brittle. Spoil. Nevertheless, this beginning is not that bad. This shall pass. 


Ada hikmah semua ni jadi kan? Tapi aku rasa paling sedih sekali bila waktu misery mcm ni la baru aku terpanggil utk stay dekat sejadah tu lama sikit lepas bagi salam. Sedih ah bila dah susah baru igt Tuhan. Aku pun tk tau mcm mana nak istiqomah benda ni. Dammit nisa. What an attitude you have here. Sigh.


Aku harap di penghujung nanti, masih ada peluang utk aku repair mana yg perlu. 


To my readers, wherever you are, be it Malaysia, Japan, UK, US, Korea, Saudi Arabia, Singapore, anywhere in this world, I hope Allah will always take a very good care of you and you will always try to take a very good care of your faith and this religion, Islam. 


No matter how miserable your life could be at this moment, there are reasons behind it. You just need to hang in there for a lil while, push yourself through it, connect with people, see the bigger picture of what Allah is trying to say to you. 


As for me, aku perlu slow down, be happy and stay happy because being happy reminds me of gratitude. 


Sekarang ni, Hairul mana? Hahahahaha aku dah dive terlalu deep dah ni. Can not go....


*update*
Hairul sampai just on time masa aku taip "can not go..." tu. Aku toleh, nampak dia. Nice! Lepak Klebang the whole night, talk about life and all, subuh jemaah dkt masjid selat melaka, breakfast dkt Tun Ali lepastu aku balik AYAM (Apartmen Yayasan Melaka), bantai tidur. 



tunggu hairul

4 hours berborak, muka penat gila actually kitaorang time ni hahaha

revived after solat subuh jemaah. like finally! aku dh lama nk solat subuh jemaah weh :')


masjid selat melaka





----------
Isnin.

pecah rekod, breakfast paling awal aku prnh mkn selama dkt kbm, before 7am haha
balik bilik, set up table, byr hutang, enjoy the view. Alhamdulillah, aku cuba control gloomy feelings tu.
Akhirnya I met my Melaka girls. Rasa nak nangis sbb this time I have to knock the door. Selalunya bantai je landing katil depa. Hahaha. Its okay. All is well. InsyaAllah.


Roommate aku boleh ngam and Im so happy alhamdulillah. Kelas belum pergi lagi, semua cancel. I love it! Hahaha. Makan tidur borak lepak je kerja aku today. Love love loveeee!

Esok maybe dah start kelas, aku nak pegi jumpa advisor, I might be taking less credit hour this semester. InsyaAllah for my own good. Allah knows better.

I hope everyone is doing well out there, or will be. Stay strong ok people! Keep smiling, be with supportive people, just do it. Have faith in Allah. You will be okay. InsyaAllah.

I have to sleep now. Kelas esok at 9am.

Jaga diri! :)





Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away