- Zery and Aqilah were my matriks junior, while Aida is Aqilah's elder sister.
Special appearance (gittewww) :
- Yasmin Azila, my matriks buddy who is currently furthering her bachelor study in USM.
I salute this squad because this was really a random suggestion and we made it happened! It all started masa cuti semester February haritu. Bought the flight ticket terus to make sure nobody stalling the plan hahaha. (Im not gonna let that happen! -.-)
Thank you girls for your availability. Alhamdulillah sebab masa tu (as far as I know) none of us were having money constraint, it went smoothly. I know money could be quite a big issue, for me, for everyone, but fulamak genggg, we made it hahaha.
Therefore, the name of this trip is hashtag trip tak sembang. HAHAHAHA.
I am very sorry sebab delay lama nak mampus entry ni and the video. Dekat Melaka internet tak padu, now Im back in Shah Alam, hence this update.
Ah byk cakap, read the caption je k!
------------------
DAY 1.
(***) she was from Palam, I was from Melaka, we met at KL Sentral and headed to KLIA 2.
The entrance to our hostel. Dia ada byk jenis Red Inn. eg : 56, 55, etc
(***) Katil double decker yg selesaaaa alhamdulillah, this was mine and Zery's
(***) katil Aqilah and Aida
DAY 2.
(***) Lunch at Esplanade, Padang Kota. Jalan kaki beb dr Love Lane ke sini, berpeluh terukkkk
(***) Mee sotong!!!! Must try ok!!! Thank you Firdaus Ahmad for the suggestion! :)
mmg ngam sgt lah tgh panaih lit li tu pekena cendoi!
somewhere dkt Pdg Kota tu
strolling around the city
freaking love the background!! (pic taken by Zery)
terlalu panas, ini je street arts yg sempat teroka haha (pic taken by Zery)
To Bukit Benderaaaaaa! Muka baru bgn tidur dlm bas :p
seboleh-boleh nak menyelit gak hahahaha
Love lock dkt Bukit Bendera!
hahahaha ni pesen padia niiii
(***) pic taken by Aqilah
geng stripeyyyy!
my squad!
(***)
(***) eh happy betullll
the last time aku dtg sini, 4 tahun lepas, rasa mcm laluan ni tak wujud lagi
cantik view dari sini, modern green gitteww
Pulau Pinang!
Si Aqilah yang memanjang busy
teringat first time aku naik flight and i was alone, dkt sini lah tmpt aku jalan2, amek gmbr heeee memories!
muka tahan panas lettewwww hahahaha
Walking with the girls to Gurney Drive
the heavenly must-eats!!!!
RM 5 -padu!
RM 27 - depends isi apa kau amek tapi aku rasa berbaloi la jalan berpeluh pastu makan sedap alhamdulillaaaahh!
DAY 3.
Purfert Cat Cafe. Personally aku tak recommend tmpt ni.
tak sedap, mahal.
(***) keadaan kami otw to Queensbay, few minutes lepastu bas Rapid ni accident. Itu lah, dah tahu musafir, jgn terdetik dkt hati yg bukan2 ye Anisah -.-"
(***) Lunch at Kapitan
Yasmin Azila, most frequent face dkt vlog and blog ni hahahahaha kkk jgn bash aku Min :p
Milani apa benda tah nama dia. RM 11 -not as good as I expected, mungkin dkt branch lain sedap kot
On average, kitaorang keluar bilik around 10-11am, banyak jalan kaki ke stesen bas. Bila malam makan kedai biasa, lepak mcm biasa, mungkin kalau sewa kereta boleh merayap byk tempat lagi, jimat masa berjalan tapi duit mcm air terjun mengalir lah, laju je habis. Hehehe..
Anyway, ini vlog utk trip ni. Aku ingat nak pendek kan tp jadi tak best, so hamek kau 12minit. Siapa tgk video ni, aku sayang lebih lolol kahkahkah!
Enjoy!
Software used : Windows Movie Maker because Im a noob haha later ah aku belajar guna AE. Laptop tgh berat.
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم Few days before we reached 2012, the six of us when for a short trip. Kulit pun dah tanned. Each year since 2008, family aku memang suka ke utara Malaysia. Apa yang linger in my mind cuma.. cuaca yang panas :p Biar gambar berbicara hehehehehe :3 Lihat, sangat packed okay?! Boleh nampak tak bumbung-bumbung kereta?! Semua orang mahu ke sini. Shopping mall baru untuk kami, The Johorians :p Itu je trip ke Johor selain ke rumah nenek melawat yang tersayang dan kemudian pulang ke Shah Alam. -------------------------------------- Cuti diteruskan. Penang, here we come! The last time I went to Penang was when I was 3, kot hehe. Aku suka route ke utara. Nice one ah view dia :O Kalau tak kenal ni dkt mana, mmg loser :p hehe JK. Dah dkt Penang, Mcd jugak yang ditelan -___- Mari solat! =) Sebjik mcm cermin yg Edzrie beli utk aku :p My innocent-so-tak-banyak-cakap...
Ini My Previous Love Story 1.0 (click the link) Baiklah, aku akan cuba sambung citer ni dgn sebaiknya supaya segala mindfuck dpt diuraikan. Maafkan aku kalau diakhir post ini, korang masih mindfuck dgn apa yg jadi. But yeah, selamat me-mindfuck-kan minda. Sini aku kasi satu das. Baca sampai muak, biar faham, biar puas terjawab persoalan dlm kepala ekau tu. REAL WARNING : POST YG PANJANG. TAKNAK BACA SILA EXIT. MERUNGUT WON'T SOLVE ANY SHIT. ----------------------------- Hi. Nama aku Nisa dan aku bercinta dengan seorang 'lelaki' bernama Adam Rafiuddin bin Yusuf yang tidak pernah aku jumpa. Adam adalah seorang pensyarah di sebuah IPTS. Aku bercinta dari dari July 2012 hingga July 2014. (Oh shit, aku baru sedar it's july to july). Ye, 2 tahun aku bercinta dgn 'mamat' ni (yang pada masa itu, masih lagi seorang mamat di mata dan pemahaman aku). Ye, dia adalah seorang lelaki yang tidak pernah sama sekali wujud dan aku baru tahu pada ...
بسم الله الرحمن الرحيم Aku jenis yang pekak and slow sikit bab mendengar English ni, sebab tu MUET band 3. Tapi ada satu hari tu aku dalam kete and aku tertangkap lirik lagu ni. Mmg achievement betul. Pastu aku rasa lagu ni deep. Girls and boys, lets ponder upon the lyrics. Listen and contemplate. Aku dah repeat 3 jam dah ni. ...but the most important question I have in mind when I listen to the lyrics was "will I be able to accept someone's flaws and let my faith surpass all hardships?" Will you? ----------------------- Thank you for reading! Have a nice day! ♥
Comments