Penang Trip! #triptaksembang

Alhamdulillah for this trip.

ps : all pictures taken using Canon 700d (18-55mm kit lens),
except yang aku *** kan,

-------------------
Total damage : somewhere around RM 350.
- RM60 for 2 nights at 56 Red Inn Hotel, Lorong Love, Georgetown, Pulau Pinang.
- RM 98 return flight + Skybus ticket (from KL Sentral to KLIA2)
- selebihnya duit makan, tambang bas etc.

Travel mates :
- Zery and Aqilah were my matriks junior, while Aida is Aqilah's elder sister.

Special appearance (gittewww) :
- Yasmin Azila, my matriks buddy who is currently furthering her bachelor study in USM.

I salute this squad because this was really a random suggestion and we made it happened! It all started masa cuti semester February haritu. Bought the flight ticket terus to make sure nobody stalling the plan hahaha. (Im not gonna let that happen! -.-)

Thank you girls for your availability. Alhamdulillah sebab masa tu (as far as I know) none of us were having money constraint, it went smoothly. I know money could be quite a big issue, for me, for everyone, but fulamak genggg, we made it hahaha.

Therefore, the name of this trip is hashtag trip tak sembang. HAHAHAHA.

I am very sorry sebab delay lama nak mampus entry ni and the video. Dekat Melaka internet tak padu, now Im back in Shah Alam, hence this update.

Ah byk cakap, read the caption je k!


------------------
DAY 1.

(***) she was from Palam, I was from Melaka, we met at KL Sentral and headed to KLIA 2.

The entrance to our hostel. Dia ada byk jenis Red Inn. eg : 56, 55, etc



(***) Katil double decker yg selesaaaa alhamdulillah, this was mine and Zery's

(***)  katil Aqilah and Aida


DAY 2.
(***) Lunch at Esplanade, Padang Kota. Jalan kaki beb dr Love Lane ke sini, berpeluh terukkkk

(***) Mee sotong!!!! Must try ok!!! Thank you Firdaus Ahmad for the suggestion! :)
mmg ngam sgt lah tgh panaih lit li tu pekena cendoi!

somewhere dkt Pdg Kota tu


strolling around the city

freaking love the background!! (pic taken by Zery)

terlalu panas, ini je street arts yg sempat teroka haha (pic taken by Zery)
To Bukit Benderaaaaaa! Muka baru bgn tidur dlm bas :p


seboleh-boleh nak menyelit gak hahahaha

Love lock dkt Bukit Bendera!




hahahaha ni pesen padia niiii

(***) pic taken by Aqilah



geng stripeyyyy!

my squad!

(***)

(***) eh happy betullll

the last time aku dtg sini, 4 tahun lepas, rasa mcm laluan ni tak wujud lagi

cantik view dari sini, modern green gitteww


Pulau Pinang!

Si Aqilah yang memanjang busy 


teringat first time aku naik flight and i was alone, dkt sini lah tmpt aku jalan2, amek gmbr heeee memories!

muka tahan panas lettewwww hahahaha

Walking with the girls to Gurney Drive

the heavenly must-eats!!!!

RM 5 -padu!

RM 27 - depends isi apa kau amek tapi aku rasa berbaloi la jalan berpeluh pastu makan sedap alhamdulillaaaahh!


DAY 3.
Purfert Cat Cafe. Personally aku tak recommend tmpt ni.

tak sedap, mahal.

(***) keadaan kami otw to Queensbay, few minutes lepastu bas Rapid ni accident.
Itu lah, dah tahu musafir, jgn terdetik dkt hati yg bukan2 ye Anisah -.-"

(***) Lunch at Kapitan 

Yasmin Azila, most frequent face dkt vlog and blog ni hahahahaha kkk jgn bash aku Min :p


Milani apa benda tah nama dia. RM 11 -not as good as I expected, mungkin dkt branch lain sedap kot
On average, kitaorang keluar bilik around 10-11am, banyak jalan kaki ke stesen bas. Bila malam makan kedai biasa, lepak mcm biasa, mungkin kalau sewa kereta boleh merayap byk tempat lagi, jimat masa berjalan tapi duit mcm air terjun mengalir lah, laju je habis. Hehehe..

Anyway, ini vlog utk trip ni. Aku ingat nak pendek kan tp jadi tak best, so hamek kau 12minit. Siapa tgk video ni, aku sayang lebih lolol kahkahkah!

Enjoy!




Software used : Windows Movie Maker because Im a noob haha later ah aku belajar guna AE. Laptop tgh berat.


Take care everyone! :)

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away