Cerita Ramadhan Day 1. (Hajar's Vintage Kancil)

بسم الله الرحمن الرحيم 

Bottom line yang aku nak highlight kan sgt dkt sini,
kau baca post aku yg sebelum ni? aku ckp psl rezeki, aku kata aku tgh cuba redha dgn benda yg bukan rezeki aku sbb akan ada rezeki lain yg dtg? Baca ke tidak woi??? 

ha, kancil dan perjalanan ke Melaka bersama Hajar harini lah rezeki yg Allah bg lepas aku cuba utk redha dgn apa yg jadi semalam.

Allah Maha Besar dan Maha Penyayang.

Semoga kita semua tak pernah berhenti menyedari sifat dan keagungan Allah, bukan hanya pada ketika rezeki diturunkan, tapi jugak time susah dan diuji.

ok cerita dekat bawah...

-----------
Harini adalah hari yang excited utk aku! Sebab Hajar (kepak kanan aku dekat Melaka) decide utk bawak kereta to Melaka, so aku (seperti biasa) peneman setia semuaaaaaaaaaaa orang (termasuk kau yg baca ni, aku tahu aku pernah teman any one of you hahaha) termasuk lah Hajar ni.

Cite pasal kereta ni, aku besarkan sikit skop nya. Mode of transportation lah kiranya. Aku ni dari zaman sekolah mmg kerjanya di-pick up oleh orang je. Mungkin kau pernah jd tukang pick up aku, terima kasih utk jasa baik kau, aku belum mampu nak balas, doakan rezeki aku boleh beli kereta idaman aku nanti, lepastu aku pulak jd tukang pick up kau ye hahaha!

Anyway, dekat Melaka ni mmg dari semester satu aku dgn GC (Ika and Hajar)  selalu mencanak la naik bas dgn jalan kaki. Takda cara lain. Panas ke ribut ke memang tu je lah. Kalau nasib baik sikit, naik lah student cab tapi dorang ni selalu malas lah takda masa lah bagai.

Jadi, kali ni bila Hajar bawak kereta kancil dia ni, aku rasa terharu mcm nak nangis lepastu excited mcm nak lompat atas bumbung kancil dia hahahahaha. Tiada lagi panas terik kami tunggu bas tepi Petronas depan Aeon Bandaraya Melaka tu. Hahahahaha.

Eh eh! Kau jgn nak cakap aku spoil brat. Byk lagi cerita lama zaman sekolah yg kau tak tahu, yg aku simpan hanya certain people sudi dengar dan semi-faham apa aku rasa. 

Our first selfie inside Kancil.
Kau tahu tak betapa jimat minyak Kancil ni!! KL-Melaka suku je arrow tu gerak. Aku pun makin terharu hahahaha boleh lah merayau lebih giat selepas ini! Wehuuuuu! Macam2 ktorang bincangkan dalam kereta tadi. Berangan itu ini. Terkenang zaman payah dulu. Allahu, ini rezeki Allah dibulan puasa.

Allah, bless Hajar's family with more rezeki, for they had helped to make ease of our daily activities and errands, needs and wants. and all the good things that we may do in the future with this Kancil. Aaaminn.

True, it's just a vintage Kancil, but the value is priceless to me, personally :)

(you would understand that 
if you've known me personally since years ago ^.^)
-------------
Thank you for reading!
Have a nice day! ♥

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away