Cerita Ramadhan Day 1.

بسم الله الرحمن الرحيم 

So, sebab kan aku lama tak update secara regular, aku telah decide utk buat 30-days ramadhan stories challenge utk diri aku. Walaupun ceritanya sedikit dan entah pape, aku update gak dekat blog ni, supaya tak terbazir tenaga jari kau taip url blog aku ni dkt browser. Hehe!

Alhamdulillah, Allah masih pinjam kan nyawa lagi this year utk aku merasa first day ramadhan. Ini kira rezeki tau. Rezeki bukan duit je. Sebuah peluang atau kesempatan jugak dikira sebagai rezeki, if you choose to train your brain to digest it that way.

Cerita pasal rezeki.

Harini mengajar aku, walau macam mana sekali pun kau usaha, macam mana dekaaaaaat teramat paling sekali pun kau dengan rezeki atau peluang tu, kalau Allah tak izin kan, bukan timing nya, benda tu memang tak kan pernah, walau sekali sesaat mahupun sedetik jadi milik kau. TIDAK AKAN JADI MILIK KAU YE. AKU ULANG, TIDAK AKAN.




Before ni aku rasa mcm cliche je benda ni, semua orang tahu. Kau tahu, aku tahu. Tapi rasa tu, wahai sahabat semua...rasa dalam hati lebih terasa kalau kau memang work for something to get it, but you didnt. Rasa dan tahu memang jauh beza. Kita semua tahu banyak quote atau kata-kata hikmah tapi kita tak pernah secara literal experience something yg buat kita rasa tertampar dgn quote tersebut. or is it just me who feel this way.........hahahah!

So what happened was :
1. Aku teringin gila nak makan sconed dkt Teapot Deli time cuti hari gawai ni. Td dah sampai kedai dah, siap duduk, lepastu waitress tu kata scones habis!!!!! Hotak dia...aku excited dah kot. Berminggu2 aku tunggu time dkt Melaka tu, nak balik Shah Alam and makan scones. I was too closed to get it but like I said above, bukan rezeki, not the timing.

2. So after early dinner time maghrib tu, my family and I thought that baik ktorg terus gerak Masjid Negeri for terawih. Tp aku tak bawak telekung, so husnuzon lah semua orang bawak telekung sendiri, mesti ada telekung. Gigih beb naik tangga, masa tu dah rakaat kedua solat isha', lepastu telekung takda!!!! Allahurabbi....I missed my first terawih while I am literally inside the mosque!!! Couldnt do anything about it although I was wearing jubah, my socks wear too thin and I (as always) tak pakai anak tudung, so kang terbang tudung aku masa sujud hahaha!


These 2 incidents made me feel like....


"Allahurabbi...what a small creature I am sehhh. Allah tak bagi tu mmg aku tak kan dapat, mmg bukan rezeki even after dah usaha sungguh"


"f everything, aku redha" hahahaha

Semoga Ramadhan kali ini happy utk korang semua, okay?
Kau redha je kalau benda tu bukan rezeki kau,
tengok lah nanti rezeki lain yg datang :)

Betul, percaya lah!
Aku tgh cuba ni.

-----------------------
Thank you for reading!
Have a nice day! ♥ 

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away