Kahwin Awal.
Berbulu betul telinga aku dgn topik ni. Tapi tu lah, malam ni baru aku tahu cousin aku umur 17 dah nak kahwin. Kakak dia pun, sebaya aku, umur 22. Aku tak faham lah dorang ni semua. Hahahahaha.
Yeeee yeeee, I get it, jodoh dorang sampai awal. Tapi ish entah.
Aku rasa umur 24 pun masih awal lagi utk kahwin. Mcm byk gila benda aku nak buat sebelum kahwin, apesal dorang ni mcm takda benda nk buat sebelum kahwin?
Aku rasa kalau aku list benda aku nak buat before kahwin, mungkin aku kahwin umur 30-40 hahahahaha. Tapi ye lah, aku faham, hidup berteman lagi seronok lah. Seronok ke kalau bergaduh?
Hihi tanya je.
Bila org kahwin awal, aku salute sebenarnya. Mesti dorang byk benda dh diprepare. Mentally especially. Aku ni against benda ni sbb aku tak pernah rasa lg keperluan nk prepare hahahaha. Cari journal pun terkial-kial, lagi pulak nak cari jodoh. Eh kirim salam lah.
Hebat oang yg berani kahwin awal ni.
Aku mmg jujur cakap aku tak into this shit. ahahahaha. Serabut.
Ha aku bila serabut, mulut ni kelu tak berkata-kata. Payah pulak.
Mindfuck teruk aku masa Mak bgthu tadi. Apa benda entah.
Jadi student lagi best dari kahwin. Jadi anak mak ayah lagi best. kahkahkah!
Tapi,
siapa lah aku untuk mempersoalkan melebih-lebih.
Jodoh dia, dia punya hal lah. Dia pandai nak handle.
Skrg ni jodoh aku mana eh?
Agak" bila kita boleh open table?
HAHAHAHAHAHA no.
I need to find myself first and get a job before I consider to marry someone.
Nak beli air mineral seringgit dkt kampus pun kira duit syiling, pastu boleh pulak tak cukup seposen. Sedih punya kisah, mintak member sebelah seposen sebab nk beli air. Ha cane pulak nk cite psl budget kahwin?
Hahahahaha. Gila semua ni gilaaaa.
Aku masih tak boleh bayang diri sebagai bini orang. blerghh
weh dah 25 kali doh ckp psl ni.
can these people stop blasting such news cz all these are getting too overrated and unrealistic from my pov......
ps : aku rasa masuk umur 24 dah boleh bawak bincang dah hal ni dgn diri sendiri
oi aku takmau jd nerd/workaholic/career woman/feminist melampau eh. aku masih wanita biasa. kahkahkah! geli pulak aku.
Yeeee yeeee, I get it, jodoh dorang sampai awal. Tapi ish entah.
Aku rasa umur 24 pun masih awal lagi utk kahwin. Mcm byk gila benda aku nak buat sebelum kahwin, apesal dorang ni mcm takda benda nk buat sebelum kahwin?
Aku rasa kalau aku list benda aku nak buat before kahwin, mungkin aku kahwin umur 30-40 hahahahaha. Tapi ye lah, aku faham, hidup berteman lagi seronok lah. Seronok ke kalau bergaduh?
Hihi tanya je.
Bila org kahwin awal, aku salute sebenarnya. Mesti dorang byk benda dh diprepare. Mentally especially. Aku ni against benda ni sbb aku tak pernah rasa lg keperluan nk prepare hahahaha. Cari journal pun terkial-kial, lagi pulak nak cari jodoh. Eh kirim salam lah.
Hebat oang yg berani kahwin awal ni.
Aku mmg jujur cakap aku tak into this shit. ahahahaha. Serabut.
Ha aku bila serabut, mulut ni kelu tak berkata-kata. Payah pulak.
Mindfuck teruk aku masa Mak bgthu tadi. Apa benda entah.
Jadi student lagi best dari kahwin. Jadi anak mak ayah lagi best. kahkahkah!
Tapi,
siapa lah aku untuk mempersoalkan melebih-lebih.
Jodoh dia, dia punya hal lah. Dia pandai nak handle.
Skrg ni jodoh aku mana eh?
Agak" bila kita boleh open table?
HAHAHAHAHAHA no.
I need to find myself first and get a job before I consider to marry someone.
Nak beli air mineral seringgit dkt kampus pun kira duit syiling, pastu boleh pulak tak cukup seposen. Sedih punya kisah, mintak member sebelah seposen sebab nk beli air. Ha cane pulak nk cite psl budget kahwin?
Hahahahaha. Gila semua ni gilaaaa.
Aku masih tak boleh bayang diri sebagai bini orang. blerghh
weh dah 25 kali doh ckp psl ni.
can these people stop blasting such news cz all these are getting too overrated and unrealistic from my pov......
ps : aku rasa masuk umur 24 dah boleh bawak bincang dah hal ni dgn diri sendiri
oi aku takmau jd nerd/workaholic/career woman/feminist melampau eh. aku masih wanita biasa. kahkahkah! geli pulak aku.
Comments