Month 1 of Internship.

Aku ni mungkin dah tak sesuai utk blogging. Entah lah, makin malas nk update. Dulu boleh je panjang lebar bercerita. Idk what happened.

Yesterday marked the first month of doing internship. Dah dapat advisor, cuma aku belum settle fikir lagi tajuk thesis. Kenapa lah UiTM ni campur aduk thesis dgn internship. Cuba lah susun elok. Betul2 nak kita ni belajar thrive under pressure gamaknya.

Supervisor aku tanya aku "where do you see yourself in 5 years time?"

Aku tk tau nak jawab apa sebab I havent really choose one. I have like so many plans which ended up not having focus, so no goals achieved. Mcm tamak, semua nak buat tp tak dapat.

Mungkin sambung kerja, tp definitely bukan sambung belajar. Itu pasti.

Risau jugak aku dgn kos sara hidup dkt KL kemain tingginya. Aku nak beli lunch pun risau. Belum cite nak top up touch n go lagi. Total semua dh berapa ratus. Takda space nk saving. Timbul lah rasa menyesal tk saving since sem 1 dulu. Kalau tak dh boleh meminang crush aku. Eh. hahahaha.

Aku dh mula eat clean, workout and meal prep. Tgh bina momentum dan cari geng pegi gym dkt Shah Alam ni. Segan jugak kalau aku sorang je gegirl nk pi gym. Kau tahu la gym tu selalu ramai lelaki kecuali yg fancy mcm fitness first dan seangkatannya.

Aku mendapati bahawa susah jugak nk jumpa perempuan melayu dlm gym. Byk cina india je. Kesedaran wanita bangsa melayu masih kurang terhadap lifting weight. Dorang lg suka zumba. Ha buat la cardio byk2, muscle penting jugak, kena build the strength jugak.

Tak tahu lah sampai bila aku punya momentum ni. Tp dgn adanya surroundings yg memahami dan join sekali, insyaAllah I'll stay.

Umur dah 23, tak kan asyik nak ditch stuffs too fast.

Comments

Popular posts from this blog

Family Trip 2011

My Previous Love Story 2.0.

Locked Away