Belajar Cakap Mandarin.
Last week was my last class with Laoshi Azeezeen.
Yes! I took intensive mandarin class for 6 days. Paid RM250 for it. It was soooo much fun! Aku aim by the end of 2018, aku dah boleh cakap mandarin sikit2 and converse dgn chinese people or at least understand wtf they talk about.
I do have some vocabs in my brain tapi since class dah habis aku rasa mcm semakin lupa dah haha.
Imagine Nesa looking like chinese and able to speak mandarin? Nice ennn.
I took this class because previously I worked in a chinese company and it's annoying not being able to understand what they discuss about. Plus, nanti kalau ada rezeki aku kahwin and ada anak, aku rasa penting untuk aku letak KPI dkt anak2 aku at least dorang kena tahu 4 bahasa hahahaha.
Malay
English
Mandarin
One language of their choice.
Tapi tu lah, aku ni kena work hard dulu lah. Kelas laoshi haritu tak sempat nak belajar menulis. So aku kena push sikit diri ni utk belajar mandarin ni EVERYDAY sebenarnya. Susah beb.
Tapi mengenangkan RM250 yg dah dibayar tu, aku taknak lah membazir mcm tu je kan, so nanti plan balik mcm mana nak buat revision everyday.
Azam 2018 : boleh cakap mandarin!
Yes! I took intensive mandarin class for 6 days. Paid RM250 for it. It was soooo much fun! Aku aim by the end of 2018, aku dah boleh cakap mandarin sikit2 and converse dgn chinese people or at least understand wtf they talk about.
I do have some vocabs in my brain tapi since class dah habis aku rasa mcm semakin lupa dah haha.
Imagine Nesa looking like chinese and able to speak mandarin? Nice ennn.
I took this class because previously I worked in a chinese company and it's annoying not being able to understand what they discuss about. Plus, nanti kalau ada rezeki aku kahwin and ada anak, aku rasa penting untuk aku letak KPI dkt anak2 aku at least dorang kena tahu 4 bahasa hahahaha.
Malay
English
Mandarin
One language of their choice.
Tapi tu lah, aku ni kena work hard dulu lah. Kelas laoshi haritu tak sempat nak belajar menulis. So aku kena push sikit diri ni utk belajar mandarin ni EVERYDAY sebenarnya. Susah beb.
Tapi mengenangkan RM250 yg dah dibayar tu, aku taknak lah membazir mcm tu je kan, so nanti plan balik mcm mana nak buat revision everyday.
Azam 2018 : boleh cakap mandarin!
Comments